پنج شنبه / ۳۰ دی ۱۳۹۵ / ۰۹:۴۴
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۶۹۶۳۵
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا

افزایش 8 برابری میانگین تولید در بخش باغبانی

معاون ترویج وزارت جهاد کشاورزی گفت: فاصله میانگین تولید به‌طور متوسط در بخش زراعت چهار برابر و باغبانی هشت برابر افزایش ‌یافته است.

کاظم خاوازی بعدازظهر امروز در آئین تجلیل از کشاورزان برتر استان فارس در سخنانی با اشاره به اینکه در بخش آموزش و ترویج کشاورزی غفلت شده اما فاصله میانگین تولید به‌طور متوسط در بخش زراعت چهار برابر و باغبانی هشت برابر افزایش ‌یافته است، اظهار داشت: اگر درصدد پایداری رشد تولید محصولات کشاورزی، باغی و دامی هستیم باید نسبت به اصل آموزش و ترویج غفلت نکنیم و همواره آن را در اولویت برنامه‌ریزی قرار دهیم.

وی خاطرنشان کرد: میانگین رشد تولید چهار و هشت برابری در بخش‌های باغبانی و زراعی با برنامه‌ریزی، مدیریت و فعالیت‌های آموزشی امکان‌پذیر شده است.

معاون ترویج وزارت جهاد کشاورزی تصریح کرد: توجه جدی به رشته‌های بازرگانی تولید دولتی و غیردولتی، حفاظت منابع پایه و معرفی واحدهای تولیدی و دانش‌بنیان از مهم‌ترین فاکتورهای انتخاب کشاورز برتر است.

نماینده مردم سپیدان در مجلس شورای اسلامی نیز در ادامه این آیین بیان داشت: خشکسالی و کمبود آب و بارندگی یکی از معضلات و چالش‌های اصلی در بخش کشاورزی استان فارس است.

علاءالدین خادم اضافه کرد: فرهنگ‌سازی و مدیریت در استفاده از آب‌های زیرزمینی و نوع استفاده از این مایه حیاتی مهم‌ترین رویکرد جهاد کشاورزی است.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه دولت در پرداخت به‌موقع مطالبات کشاورزان موفق نبوده است، افزود: پرداخت مطالبات و یارانه‌های دامداران و کشاورزان و تشویق به خرید تضمینی گندم باید مورد توجه دولت قرار گیرد تا جامعه هدف دچار خسارت و زیان نشود./ فارس
(پنج شنبه ۳۰ دی ۱۳۹۵) ۰۹:۴۴

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها