یکشنبه / ۲۶ دی ۱۳۹۵ / ۱۱:۵۱
سرویس : شیرینی و شکلات
کد خبر : ۶۹۵۶۵
گزارشگر : ۱۰۰۶
سرویس شیرینی و شکلات

مهارت قنادی در کنار حرارت 80 درجه + دستمزدها

قناد یا همان قنادباشی که کمی پیشتر از زمانه ما می گفتند، شغلی کاملا تخصصی و البته مبتنی بر مهارت است؛ مهارتی که طی سال ها تجربه به دست می آید و البته دستمزدهای قابل توجهی هم نصیب صاحبان این مهارت می کند. دستمزد قنادها بسته به میزان مهارت شان و اینکه در چه شاخه هایی از شیرینی پزی تخصص داشته باشند، متفاوت است.

مثلا استادکارهای زولبیا و بامیه که در ماهی ویژه ای فروش بالایی دارند بین ۴.۵ تا 7میلیون تومان است. بنابه اطلاعات موجود از هر ۱۰۰نفر شیرینی پز تنها یک استاد زولبیاریز وجود دارد. دستیاران این استادان نیز معمولا بین ۲ تا ۲.۵ میلیون تومان دستمزد دریافت می کنند. البته این شغل سختی های زیادی دارد که یکی از این سختی ها کارکردن در کنار گرمای بالای ۸۰ درجه سانتیگراد است.

اکثر کسانی که وارد این حرفه می شوند بیش از سه روز دوام نمی آورند و کار را ترک می کنند اما اگر کسی بتواند مقاومت کند بعد از حدود پنج تا هفت سال شاگردی، خودش استاد می شود. این حرفه آموزش رسمی ندارد و شیوه آموزش در آن به صورت استاد و شاگردی است. قابل ذکر است که این حرفه جوان پسند بوده و معمولا شاغلان آن و استادان زولبیا و بامیه پز نیز حداکثر ۴۰سال سن دارند.
قنادی
یکی از دلایل آن هم این است که این کار توان بدنی بالایی لازم دارد. در میان قنادان اساتید کیک پز بالاترین دستمزدها را یعنی بین 3 تا 10میلیون تومان در ماه دریافت می کنند. همچنین براساس اطلاعات سایت ایندید، شاغلان قنادی در آمریکا سالانه بین 20هزار تا 58هزار دلار درآمد دارند. / فرصت امروز
(یکشنبه ۲۶ دی ۱۳۹۵) ۱۱:۵۱
بنده خدا
۱۳۹۷/۱۱/۲۷
0
0
0

سلام و خدا قوت.داداش جونم قناده،خیلی بذای من ک آبجیشم سخته ک میدونم داداشم کارش سخته،انشالله خدا قوت و نیرو و توان مضاعف ب داداش من و بقیه همکارانه داداشم عطا کنه


پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها