یکشنبه / ۲۶ دی ۱۳۹۵ / ۰۹:۳۲
سرویس : فرآورده های لبنی
کد خبر : ۶۹۵۶۰
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس فرآورده های لبنی

علت توزیع شیر مدارس در هواپیما چیست؟

دلایل مسئولان در خصوص علل توزیع شیر مدارس در هواپیما بسیار متناقض بوده و همین امر موجب شد به نتیجه واحد دست پیدا نکنیم.

محمد رضا گنجی مدیر عامل اتحادیه تعاونی های لبنی با اشاره به توزیع شیر مدارس از سوی یک شرکت هواپیمایی به مسافران اظهار داشت: توزیع شیر مدارس در یکی از خطوط هوایی تنها به سبب اشتباه کارگر کارخانه لبنی دربارگیری محصول بوده ست.

وی با اشاره به وضعیت توزیع شیر در مدارس گفت: با گذشت چند ماه از ابتدای بازگشایی مدارس به سبب کمبود بودجه آموزش و پرورش توزیع سراسری در مدارس آغاز نشده است.

گنجی در پاسخ به این سوال که توزیع شیر مدارس از سوی سازمان تعاون روستایی به کجا رسید، افزود:  توافق نهایی بین سازمان مدیریت و برنامه ریزی وآموزش و پرورش با تعاون روستایی صورت نگرفته است و این در حالی است در صورت انعقاد قرارداد توزیع شیر مدارس با سرعت  آغاز می شد.

چه عاملی سرانه مصرف شیر را کاهش داد؟

همچنین محمد رضا اسماعیلی مدیر عامل سابق اتحادیه تعاونی های لبنی  گفت: با توجه به سیاست همه ساله دولت مبنی بر توزیع شیر مدارس، کارخانه های لبنی اقدام به تولید انبوه کردند که با تاخیر چند ماهه در توزیع، به منظور جلوگیری از فاسد شدن محصول اقدام به فروش آن به یک شرکت هواپیمایی نمودند.

وی از کاهش روز افزون سرانه مصرف خبر داد و افزود: در برنامه پنجم توسعه براساس سیاست مسئولین مقرر شد که سرانه مصرف به 156 کیلو برسد که متاسفانه با آزاد شدن قیمت شیر، مصرف به کمتر از 70 لیتر رسید.

اسماعیلی با اشاره به راهکارهای افزایش سرانه مصرف شیر بیان کرد: با توجه به کاهش چشمگیر سرانه مصرف علی رغم کمبود کلسیم، دولت برای جلوگیری از ضربه مهلک به سلامت جامعه باید حمایت های ویژه ای از قبیل توزیع شیر یارانه ای و شیر مدارس انجام دهد.

گفتنی است دلایل مسئولان در خصوص علل توزیع شیر مدارس در هواپیما بسیار متناقض بوده و همین امر موجب شد به نتیجه واحد دست پیدا نکنیم./باشگاه خبرنگاران جوان
(یکشنبه ۲۶ دی ۱۳۹۵) ۰۹:۳۲

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها