شنبه / ۲۵ دی ۱۳۹۵ / ۱۴:۳۱
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۶۹۵۵۰
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا

انتقاد یوسف نژاد از بی‌توجهی به باغداران مرکبات مازندران

یک عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت که دولت و وزارت جهاد کشاورزی تعهدات خود در قبال باغداران مازندران را عملی نکرده‌اند.

علی اصغر یوسف نژاد ، اظهار کرد: پیش از این قرار بود وزارت جهاد کشاورزی نسبت به خرید مرکبات درجه یک، دو و سه از باغداران آسیب دیده اقدام کنند اما تاکنون پولی به مردم پرداخت نشده است همچنین قرار بود برای ذخیره‌سازی شب عید هم قیمت بدهند و خرید کنند که این کار هم انجام نشده که به نظر می‌رسد نفوذ دلالان و واسطه‌ها در وزارت جهاد کشاورزی بیشتر از دیگر افراد است که تاکنون فعالیت‌هایی به نفع باغداران و کشاورزان را عقیم گذاشته اسند.

وی با بیان اینکه قیمت پرتقال جنوب روز به روز افزایش می‌یابد و واسطه‌ها و دلالان درصدد رونق بخشی به واردات هستند، تصریح کرد: متأسفانه با سیاست گذاری ضعیف و عدم تأمین اعتبار و پرداخت مطالبات باغداران هنوز پرتقال شمال کشور خریدار ندارد و جلسات مختلف مجمع نمایندگان استان با معاون اول رئیس جمهور، وزرای مرتبط و رئیس سازمان برنامه و بودجه اثر قابل توجهی نداشته است و این نشان می‌دهد که نمی‌خواهند به کشاورز و باغدار مازندران توجه کنند.

نماینده مردم ساری در مجلس اظهار کرد: جای تأسف است که دستگاه‌های مرتبط و مسئول که وظیفه ذاتی آنها حمایت از باغداران و کشاورزان است نسبت به این موضوع تعلل می‌کنند در حالی که کشاورزان و باغداران نگران و پیگیر مطالبات خودشان هستند.

یوسف نژاد با بیان اینکه هنوز برای استمهال وام‌ باغداران نیز اقدام خاصی انجام نشده، تأکید کرد: این امر باعث نگرانی در بین باغداران و کشاورزان منطقه شده و امیدواریم مسئولین توجه کافی را به این موضوع داشته باشند و تعهداتی که قول داده بودند را عملی کنند./ ایسنا
(شنبه ۲۵ دی ۱۳۹۵) ۱۴:۳۱

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها