شنبه / ۲۵ دی ۱۳۹۵ / ۱۰:۵۴
سرویس : فرآورده های گوشتی و پروتئینی
کد خبر : ۶۹۵۴۵
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس فرآورده های گوشتی و پروتئینی

تولید کالباس کاملا سالم با آب

سرپرست تیم تحقیقاتی کالباس کم چرب و کم کالری با اشاره به رشد 3 برابری مصرف گوشت های فرآوری شده، از تولید کالباس کم کالری و سالم در کشور خبر داد.

مهرداد محمدی سرپرست تیم تحقیقاتی اختراع نسل جدیدی از گوشت های فرآوری شده با اشاره به اینکه این تحقیق سال 84 توسط تیمی 4 نفره با پشتیبانی یکی از شرکتهای بنام توليد گوشت های فراوری و انستیتو تحقیقات صنایع غذایی کشور کلید خورد، گفت: تحقیقات گسترده دانشگاهی افزایش میزان چربی را بواسطه تغذیه نادرست، متهم ردیف اول بیماری های قلبی عروقی در کشورهای درحال توسعه از جمله ایران دانسته که در این‌میان مصرف گوشت های فرآیندشده مانند کالباس و سوسیس به میزان 3 برابر یا 300 درصد افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه طبق استانداردهای ملی ایران تولید فرآورده های حاوی 60 درصد گوشت تا 22 درصد چربی که کالری بسیار بالایی دارد مجاز است، تاکید کرد: بنابراین تولید چنین فرآورده ای با کالری کم و کاملا سالم هدف تحقیق و اختراع جدیدمان است که در آن آب به صورت ترکیبی کاملا سالم جای چربی را گرفته و توانسته ایم بیش از 60 درصد چربی محصول را کاهش دهیم.

سرپرست تیم تحقیقاتی نخستین کالباس کاملا سالم و کم کالری ادامه داد: محصول کنونی نیز در کمیسیون ابداعات و اختراعات وزارت بهداشت با شماره ثبت اختراع 81831 تایید و به ثبت رسمی رسیده که به علت داشتن کمترین کالری و استاندارد سلامت، بر خلاف سایر گوشت های فرآوری شده، می تواند در مدارس، دانشگاه‌ها، ادارات و ارگانهای دولتی و نظامی مصرف شود.

محمدی با اعلام اندازه گیری 22 متغیر شیمیایی و میکروبی با استفاده از تکنولوژی های روز گفت: نتایج حاصل، سلامت کامل کالباس کم کالری را به اثبات رسانده و کالباس 60 درصد گوشت و کم چرب که آب در شبکه ای منظم و منسجم در آن قرار گرفته علاوه بر نبود هیچگونه فسادپذیری آن به واسطه آب، بافتی نرم و برش های یک دست را با قابلیت هضم بسیار آسان به آن داده است.

وی تصریح کرد: آب موجود در محصول نهایی نه تنها آب آزاد و قابل نشت نیست که این اختراع هیچ گونه هزینه جدیدی را برای خط تولید سوسیس و کالباس در بر ندارد و در همان خط به راحتی قابل تولید است و نیاز به هیچ دستگاه جدیدی هم نیست.

محمدی اظهار داشت: کالباس 60 درصد گوشت و کم چرب و کم کالری جدید، در هیچ کجای دنیا محصول مشابه ندارد و تولید آن علاوه بر ارتقای سلامتی باعث تقویت چشمگیر پایه های اقتصادی کشور در صنایع غذایی نیز می شود./باشگاه خبرنگاران جوان؛
(شنبه ۲۵ دی ۱۳۹۵) ۱۰:۵۴

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها