شنبه / ۲۵ دی ۱۳۹۵ / ۰۹:۳۵
سرویس : صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
کد خبر : ۶۹۵۴۲
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی

صادرات دام سبک کاهش یافته است/ بازار گوشت آرام می شود

معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی گفت: طی نه ماه سال جاری یک میلیون راس گوسفند و بز به بازارهای هدف صادر شده است.

حسن رکنی معاون امور تولیدات دامی و معاون وزیر جهاد کشاورزی ، با اشاره به وضعیت صادرات طیور و فرآورده های لبنی در 9 ماهه سال جاری اظهار داشت: در نه ماهه  ابتدای سال، 6 هزار راس تلیسه و گوساله پروار بندی،18 میلیون و 400 هزار قطعه جوجه یکروزه، 6 میلیون و 670 هزار تخم مرغ نطفه دار و همچنین 56 هزار تن مرغ و احشا خوراکی صادر شده است.

وی با اشاره به صادرات شیر و فرآورده های لبنی افزود: در نه ماهه ابتدای سال، 565 هزار تن شیر و سایر فرآورده های لبنی اعم از پنیر،شیر خشک، ماست و دوغ صادر شده است.

رکنی ادامه داد: علی رغم آنکه کره مورد نیاز کشور از طریق واردات تامین می شود اما در نه ماهه سال 527 تن کره، هزار و 226 تن به بازارهای هدف صادر شده است.

رکنی با اشاره به وضعیت دام سبک گفت: طی دو هفته اخیر صادرات دام سبک برای تنظیم بازار داخل محدود شده اما طی این مدت یک میلیون راس گوسفند و بز صادر شده که در مقایسه با سال گذشته 3 درصد کاهش داشته است.

وی در خصوص دلایل نوسانات اخیر گوشت گوسفندی در بازار بیان کرد: طی هفته های اخیر وقفه کوتاهی در بخش عرضه و تقاضا ایجاد شد که در شرایط کنونی با تزریق گوشت گرم به بازار تا حدودی به تعادل قیمت رسیدیم و تنش های قبلی را پشت سر گذاشته ایم.

معاون وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه ذخایر گوشت قرمز به وفور در کشور موجود است، افزود: با توجه به آنکه 90 درصد نیاز کشور از طریق منابع داخلی و مابقی از طریق واردات تامین می شود، ازاین رو با افزایش عرضه دام طی هفته های اخیر تا حدودی از تنش قیمت ها کاسته شده است./  باشگاه خبرنگاران جوان
(شنبه ۲۵ دی ۱۳۹۵) ۰۹:۳۵

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها