شنبه / ۲۵ دی ۱۳۹۵ / ۰۹:۲۳
سرویس : بازار پخش و توزیع مواد غذایی
کد خبر : ۶۹۵۳۷
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس بازار پخش و توزیع مواد غذایی

مرغ کیلویی 6900 تومان/افزایش قیمت جوجه یک روزه درباره بازار شب عید نگرانی ایجاد می‌کند

رئیس اتحادیه فروشندگان مرغ و ماهی گفت: قیمت مرغ در سه هفته اخیر روند ثابتی داشته و کیلویی 6900 تومان است اما متأسفانه قیمت جوجه یک روزه افزایش 40 درصدی داشته است.

مهدی یوسف‌خانی،‌ درمورد آخرین وضعیت بازار عرضه مرغ با توجه به شنیدن اخباری مبنی بر شیوع آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان گفت: به هر حال اینگونه اخبار در میزان مصرف مرغ که در داخل و چه میزان صادرات آن تاثیرگذار است و طی این مدت مصرف تا حدودی کاهش یافته است.

وی گفت: با توجه به افزایش هزینه‌های خوراک دام و طیور قیمت مرغ در پایین‌ترین نقطه خود قرار دارد و هم اکنون مرغ تازه به صورت عمده 6250 تومان تحویل مغازه‌ها داده می‌شود و مردم می‌توانند هر کیلو مرغ تازه را 6900 تومان بخرند.

رئیس اتحادیه فروشندگان مرغ و ماهی افزایش قیمت جوجه یک روزه به عنوان پایه تولید مرغ تازه در کشور را یکی از عواملی دانست که ممکن است در میزان تولید یا قیمت مرغ در شب عید تاثیرگذار باشد و افزود: طی سه هفته اخیر جوجه یک روزه از 1500 تومان در هر عدد به 2100 تومان رسیده که طی چند سال گذشته بی‌سابقه است و این نگرانی را ایجاد کرده که با قیمتی که مشخص نیست در شب عید چقدر خواهد بود پرورش‌دهندگان مرغ جوجه‌ریزی کنند.

وی ادامه داد: مدت زمان پرورش مرغ در کشور ما چیزی حدود 50 روز است که اگر مرغداری‌ها الان جوجه یک روزه با قیمت 2100 تومان بخرند باید 14اسفند مرغ خود را با قیمت بسیار بالاتر از وضع موجود به بازار عرضه کنند که مشخص نیست در این تاریخ وضع به چه منوالی است و در نتیجه مرغداری‌ها برای جوجه‌ریزی فعلا دست نگه داشته‌اند.

یوسف‌خانی این را هم گفت: از طرف دیگر اگر پرورش مرغ برای شب عید آغاز نشود نگرانی کمبود هم بوجود می‌آید که وزارت جهاد کشاورزی از هم اکنون باید فکری برای این وضعیت بکند./ فارس
(شنبه ۲۵ دی ۱۳۹۵) ۰۹:۲۳

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها