شنبه / ۲۵ دی ۱۳۹۵ / ۰۹:۱۳
سرویس : فرآورده های لبنی
کد خبر : ۶۹۵۳۲
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس فرآورده های لبنی

خبری از توزیع شیر مدارس نیست/کاهش شدید سرانه مصرف شیر پس از حذف یارانه

مدیرعامل سابقه اتحادیه فرآورده‌های لبنی کشور گفت: قرار بود در برنامه پنجم سرانه مصرف شیر به 156 کیلوگرم برسد که اکنون با حذف یارانه آن به 70 کیلوگرم رسیده است و با ادامه این روند در آینده با فاجعه پوکی استخوان مواجه خواهیم شد.

محمدرضا اسماعیلی،‌نسبت به کاهش مصرف سرانه شیر در کشور هشدار داد و گفت: از سال 90 به بعد و با قطع یارانه شیر سرانه مصرف کاهش چشمگیری داشته چرا که طبقه متوسط امکان تهیه روزانه نیم لیتر شیر برای هر یک از اعضای خانواده را ندارد چرا که فقط برای یک قلم شیر صرف‌نظر از سایر محصولات مانند ماست و پنیر که در سفره ایرانی جایگاه ویژه‌ای دارد باید ماهانه 150 هزار تومان بپردازد. 

وی گفت: در برنامه پنجم توسعه پیش‌بینی شده بود که سرانه مصرف شیر هر ایرانی به 156 کیلوگرم برسد و هنگام توزیع شیر یارانه‌ای در آن زمان با وجود انتقادهایی که نسبت به کیفیت آن وجود داشت شاهد صف طویل دریافت شیر یارانه‌ای بودیم اما اکنون با آزاد شدن قیمت شیر سرانه مصرف به شدت کاهش یافته و در حد 70 کیلوگرم است.

اسماعیلی تاکید کرد: دولت هرچه سریع‌تر باید یارانه شیر را بازگرداند چرا که در نهایت باید در سال‌های آینده در بخش درمان کشور یارانه بدهد.

مدیرعامل سابقه اتحادیه فرآورده‌های لبنی کشور نسبت به بروز بیماری‌های ناشی از کاهش مصرف شیر و فراورده‌های لبنی در کشور هشدار داد و گفت: با توجه به آلودگی هوا و همچنین نیاز رو به رشد کودکان و جوانان به کلسیم و ویتامین D شیر بهترین منبع محسوب می‌شود که متاسفانه نوشابه‌های لوکس به دلیل ارزان‌تر بودن جای آن را گرفته‌اند و در آینده شاهد فاجعه پوکی استخوان زودرس و کمبود شدید ویتامین D خواهیم بود.

اسماعیلی پیش شرط برخورد با هجمه دشمنان را وجود جامعه‌ای سالم دانست و گفت: وقتی فرزندان ما تمرکز نداشته باشند یا قوه جسمی ضعیفی داشته باشند عملا این اتفاق نمی‌افتد و باید پرسید با گذشته 4 ماه از آغاز فصل مدارس چرا هنوز شیر مدارس توزیع نشده است.

وی تصریح کرد: می‌گویند دو هفته است که آرام‌آرام توزیع شیر مدارس در برخی استان‌ها آغاز شده در حالی که هنوز چیزی از انعقاد قرارداد به گوش ما نرسیده و عملا دیگر امسال خبری از توزیع شیر مدارس نیست.

مدیرعامل سابقه اتحادیه فرآورده‌های لبنی کشور درمورد توزیع شیر مدارس در یک خط هوایی که فارس آن را منتشر کرده بود گفت: کارخانه مذکور به امید آنکه قرار است از مهرماه این شیرها را به مدارس عرضه کند در سطح انبوه تولید و چاپ روی آن را ویژه مدارس زده بود غافل از اینکه خبری از انعقاد قرارداد نیست و او برای پیشگیری از ضرر و زیان و فاسد شدن شیرها آن را به یک خط هوایی فروخته بود که رسانه‌ای و دردسرساز شد./ فارس

(شنبه ۲۵ دی ۱۳۹۵) ۰۹:۱۳

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها