جمعه / ۲۴ دی ۱۳۹۵ / ۱۰:۵۴
سرویس : سرویس عمومی
کد خبر : ۶۹۵۲۵
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس سرویس عمومی

بهبود تراز تجاری منفی در عرصه کشاورزی

معاون امور باغبانی وزارت جهادکشاورزی گفت: تراز تجاری در سال جاری 2 میلیارد و 320 میلیون تومان بوده که به میزان 305 میلیون دلار بهبود داشته اما با این وجود تراز تجاری کشاورزی منفی است.

محمدعلی طهماسبی امروز در سی‌ودومین دوره معرفی و تجلیل از تولیدکنندگان و بهره‌برداران برتر کشاورزی در هتل ثامن مشهد اظهار کرد: صادرات محصولات کشاورزی در 9 ماهه امسال نسبت به سال گذشته 4 میلیون و 326 هزار تن افزایش داشته، به طوری که این میزان در مدت مشابه سال گذشته 3 میلیون و 370 هزار تن بوده است.

وی افزود: صادرات محصولات کشاورزی از نظر ارزشی نیز از 3 میلیارد و 920 میلیارد در سال گذشته به 4 میلیارد و 127 میلیون دلار افزایش داشته است.

طهماسبی با بیان اینکه بیش از 4 میلیون بهره‌بردار در عرصه کشاورزی در کشور فعالیت دارند، افزود: در این جشنواره از 33 استان و منطقه کشاورزی 986 نفر به سطح ملی راه یافتند که از این تعداد نیز 102 نفر در رقابت انتخاب شدند.

طهماسبی خاطرنشان کرد: 12 درصد از این کشاورزان را زنان و 88 درصد را مردان تشکیل داده بودند. همچنین تحصیلات آنان از ابتدایی تا دکتری با اکثریت مدرک کارشناسی و سن 24 تا 84 سال بود.

معاون امور باغبانی وزارت جهادکشاورزی تصریح کرد: از 102 تولیدکننده نمونه ملی 13 نفر مربوط به خراسان رضوی بوده است که باعث شد خراسان رضوی در این رقابت رتبه اول را کسب کند. همچنین مازندران و آذربایجان با 7 تولیدکننده نمونه رتبه دوم و تهران، مرکزی و اصفهان با 5 تولیدکننده نمونه رتبه‌های سوم به بعد را کسب کردند.

طهماسبی با بیان اینکه در حال حاضر حدود 1000 هکتار گلخانه توسط مردم و اعتبارات بخش خصوصی احداث شده است، تصریح کرد: در تولید گندم، تولیدکننده نمونه توانسته بود 12.5 تن گندم را تولید کند. این در حالی است که میانگین تولید کشوری 3 تن و 138 کیلوگرم در هر هکتار است.

وی افزود: در تولید چغندر قند، تولیدکننده نمونه توانسته بود 104 تن تولید داشته باشد در حالی که تولید این محصول هم در میانگین کشوری به میزان 48 تن در هکتار است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی یادآور شد: همچنین در تولید سیب درختی تولیدکننده نمونه توانسته 123 تن سیب درختی تولید کند. در حالی که این محصول در کشور به طور میانگین به میزان 17 تن در یک هکتار تولید شده است.
(جمعه ۲۴ دی ۱۳۹۵) ۱۰:۵۴

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها