چهارشنبه / ۲۲ دی ۱۳۹۵ / ۱۴:۰۲
سرویس : سرویس عمومی
کد خبر : ۶۹۵۱۲
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس سرویس عمومی

بخشش سود و دیرکرد وام‌های کشاورزی نیاز به بخشنامه بانک ندارد

نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس گفت: بخشش سود و دیرکرد وام‌های کشاورزی زیر 100 میلیون تومان نیاز به بخشنامه بانک ندارد بلکه قانون بوده و برای همه لازم‌الاجراست.

مجید کیان‌پور ، اظهار کرد: بانک‌ها برای پرداخت تسهیلات 10 میلیون تومانی به کشاورزان تأکید دارند که حتماً پروانه کسب، کارمند رسمی و یا سند ملکی به‌جز سند کشاورزی به عنوان ضمانت بیاورند و این در حالیست که زمین زراعی یک کشاورز بیش از 1 میلیارد تومان ارزش دارد اما بانک‌ها سند زمین و سند منازل آنان را به عنوان وثیقه قبول نمی‌کنند.

وی ادامه داد: بانک‌ها باید پای کار بیایند و مشکلاتی از این قبیل را برطرف کنند.

‌نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس ادامه داد: هنگامی که کشاورزی تسهیلاتی می‌گیرد و دیرکرد دارد بانک می‌گوید باید سود و جریمه را بپردازد و این در حالیست که قانون تصویب شده تا سود و جریمه وام‌های زیر 100 میلیون تومان برای کشاورزان بخشوده شود، اگر قانون تدوین می‌شود برای همه لازم‌الاجرست و دیگر نیاز به بخشنامه نیست و همه ما موظف هستیم کشاورزان را حمایت کنیم.

این عضو کمیسیون عمران اضافه کرد: تسهیلاتی که زیر 100 میلیون است و به کشاورزان پرداخت می‌شود براساس قانون بودجه، بانک‌ها باید سود و دیرکرد آنها را ببخشند و در این راستا رئیس بانک مرکزی(دکتر سیف) باید بانک‌ها را توجیه کند./ ایسنا
(چهارشنبه ۲۲ دی ۱۳۹۵) ۱۴:۰۲

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها