چهارشنبه / ۲۲ دی ۱۳۹۵ / ۰۹:۵۷
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۶۹۵۰۰
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا

له شدن محصول کشاورزان هرمزگانی زیر پای واردات فله‌ای رب گوجه

رییس نظام صنفی کشاورزی بندرعباس از ورود رب گوجه فرنگی فله ای به کشور انتقاد کرد و گفت: با این واردات محصول کشاورزان هرمزگانی زیر پا، له می شود.

هادی جوادی با بیان اینکه مشتقات گوجه فرنگی و گوجه های فرآوری شده به خصوص رب آن به صورت فله ای از کشورهای بیگانه وارد کشور می شود، افزود: این محصول در بشکه های 220لیتری با قیمت هرکیلو  310 تومان تا درب ورود گمرک  وارد کشور می شود و خوراک کارخانه جات تولید رب ایران را تامین می کند.

به گفته وی 90درصد کمپوت های عرضه شده در کشور نیز، به صورت فله ای و در بشکه های 220لیتری از خارج وارد و در کارخانجات کشور بسته بندی می شود.

جوادی با بیان اینکه محصول گوجه فرنگی کشور می تواند خوراک کارخانجات کشور را تامین کند، یادآور شد: رب، سس، آب گوچه و عصاره گوجه از مشتقات گوجه فرنگی هستند و این محصول نقش مهمی در اتشتغالزایی دارد.

رییس نظام صنفی کشاورزی شهرستان بندرعباس خاطرنشان کرد: به جای اینکه شرایط کار برای کارگران مزارع گوچه در خارج کشور را فراهم کنیم، چرا نباید کشاورزان و زارعین ما در کشور به سر کار بروند و قوت لایموت خود را بدست آورند؟

وی تنها وزارت جهاد کشاورزی را متولی این کار ندانست و با این حال خواستار تعریف و شکل گیری یک اکولوژی و چرخه حیات از طریق وزارت جهاد کشاورزی، صنعت و معدن و تجارت و وزارت امور خارجه شد تا از این طریق بازارهای مصرف در کشورهای هدف را شناسایی و محصلات را به آن سمت هدایت کنند.

به گفته وی زارعین چینی که محصولاتشان به کشورهای مختلف دنیا از جمله ایران صادر می شود هیچگاه خودشان این کار را انجام نمی دهند، بلکه رایزن های اقتصادی آنها در کشورهای دیگر برای محصولاتشان بازار و مشتری پیدا می کنند.

جوادی پیشنهاد داد که برای تحصیل نتیجه و رسیدن به اهداف از جانب مدیران در ارتباط با کشاورزی و همراهی تشکل های در این حوزه کمیته های گوناگونی تشکیل دهند تا در رهگذر انجام اموری که در این زمینه تحقق پیدا می کند آنچه را که اقتصاد کشاورزی که اقتصاد مقاومتی بر پایه آن استوار است دریافت کنند.  / خبر آنلاین
(چهارشنبه ۲۲ دی ۱۳۹۵) ۰۹:۵۷

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها