سه شنبه / ۲۱ دی ۱۳۹۵ / ۱۳:۲۳
سرویس : سرویس عمومی
کد خبر : ۶۹۴۸۹
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس سرویس عمومی

تأمین سرمایه در گردش نیاز صنایع غذایی است

کارخانه‌های تولید محصولات غذایی با مشکلات متفاوت دست‌وپنجه نرم می‌کنند و حفظ کارخانه‌ها منوط به افزایش سرمایه در گردش آن‌هاست.

آخرین آمار رسمی تولید ناخالص ملی سالانه نشان می‌دهد که سهم بخش کشاورزی در اقتصاد کشور 11.6 درصد است. بر این اساس بانک مرکزی  بانک‌ها را در ابلاغیه موظف کرده است تا دست‌کم معادل این مقدار از تسهیلات خود را به بخش کشاورزی بدهند.  بخش کشاورزی در شش ماه نخست سال جاری هم به رشد 5.9 درصدی رسیده است  و البته راه افزایش ارزش‌افزوده در این بخش این است که صنایع تبدیلی در کشور رونق پیدا کند.

براساس گزارش بانک مرکزی به‌طورکلی طی هشت‌ماهه سال 1395 به بخش‌های اقتصادی مبلغ 3261.1 هزار میلیارد ریال است که در مقایسه با دوره مشابه سال قبل مبلغ 1063.6 هزار میلیارد ریال (معادل 48.4 درصد) افزایش داشته است. بخش کشاورزی در این هشت ماه 261.1 هزار میلیارد ریال تسهیلات دریافت کرده است که 72 درصد از این تسهیلات به‌منظور تأمین سرمایه در گردش دریافت شده است.

شاهرخ ظهیری فعال صنایع تبدیلی در گفت‌وگو با سایت خبری اتاق تهران با اشاره به لزوم توجه مجریان قانون به قانون بهبود مستمر فضای کسب وکارگفت: تأمین سرمایه در گردش از مهم‌ترین نیازهای کارخانه‌ها مواد غذایی است. صنعت غذا با توجه به مشکلات اقتصادی پیش رو بیشتر به سرمایه در گردش نیاز دارد. کارخانه‌های تولید محصولات غذایی با مشکلات متفاوت دست‌وپنجه نرم می‌کنند و حفظ کارخانه‌ها منوط به افزایش سرمایه در گردش آن‌هاست. یکی از مصوبات قانونی در مورد تسهیلات دهی به صنایع این بود که از طریق یکی از بانک‌های عامل اعتبارات تعیین‌شده در حساب مشترک صاحبان صنایع و بانک‌ها تخصیص یابد که بانک‌ها در این زمینه همکاری نکردند.
(سه شنبه ۲۱ دی ۱۳۹۵) ۱۳:۲۳

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها