یکشنبه / ۱۹ دی ۱۳۹۵ / ۱۶:۳۱
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۶۹۴۶۲
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا

جمع آوری و امحا 115 هزار تن پرتقال یخ زده/ ذخیره شب عید مازاد بر نیاز است

مدیر عامل اتحادیه باغداران مازندران گفت: بیش از 100 هزار تن محصولات باغداران مازندرانی که قابلیت عرضه در بازار را نداشت از کشاورزان خریداری و امحا شد.

محمد رضا شعبانی مدیر عامل اتحادیه باغداران مازندران ، با اشاره به آخرین وضعیت مرکبات استان مازندران اظهار داشت: بیش از 100 هزار تن محصولات باغداران مازندرانی که قابلیت عرضه در بازار را نداشت با قیمت کیلویی 150 تومان  برای امحا از کشاورزان خریداری شد.

وی با اشاره به دستور وزیر جهاد کشاورزی مبنی بر خرید تضمینی پرتقال افزود: با این وجود پرتقال درجه یک باغداران با قیمت 834 تومان و درجه دو 720 تومان خریداری و در انبارها ذخیره سازی و به مرور وارد بازار خواهد شد.

شعبانی ادامه داد: حدود 15 هزار تن محصولات باغداران که قابلیت آبگیری و مصرف در صنایع تبدیلی و کنستانتره را دارند با متوسط قیمت 500 تومان  از سوی سازمان تعاون روستایی ازباغداران خریداری شد.

مدیر عامل اتحادیه باغداران مازندران با بیان اینکه ذخیره سازی پرتقال شب عید بیش از نیاز مصرف است، گفت: پرتقال های با کیفیتی جهت عرضه شب عید در انبارها ذخیره سازی شده از این رو نگرانی در تامین میوه وجود ندارد.

وی در ادامه یادآور شد: با وجود نیاز 200 هزار تنی پرتقال شب عید به دستور وزیر جهاد کشاورزی 300 هزار تن پرتقال از باغداران مازندرانی خریداری شده  و از طرفی با عرضه 400 هزار تنی تولید جنوب کشور نیازی به واردات نداریم.

گفتنی است که تا کنون تصمیم نهایی برای قیمت میوه شب عید اتخاذ نشده که پیش بینی می شود ظرف یک هفته آینده نرخ ها مشخص شود.

مدیر عامل اتحادیه باغداران مازندران در ادامه افزود: با توجه به پیش بینی تولید 2 میلیون تن پرتقال در شمال کشور باید گفت که سرمازدگی های اخیر 400 الی 500 هزار تن محصولات را از بین برد.

وی تصریح کرد: با وجود جمع آوری و امحا میوه های خسارت دیده  و عدم توزیع آن در بازار جای هیچ گونه نگرانی برای میوه های موجود در بازار نیست. /  باشگاه خبرنگاران جوان
(یکشنبه ۱۹ دی ۱۳۹۵) ۱۶:۳۱

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها