یکشنبه / ۱۹ دی ۱۳۹۵ / ۰۸:۴۸
سرویس : بازار پخش و توزیع مواد غذایی
کد خبر : ۶۹۴۴۸
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس بازار پخش و توزیع مواد غذایی

توزیع میوه های قاچاق در سردخانه های حاشیه تهران/ مسوولان پیگیری کنند

رییس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی، از توزیع انواع میوه های قاچاق امریکایی، آفریقای جنوبی، کنیا، ترکیه در سردخانه های حاشیه تهران خبرداد و گفت: انتظار می رود متولیان دستگاه های نظارتی با عرضه این محصولات در بازار برخورد قانونی کنند.

حسین مهاجران افزود: اکنون مشاهده می شود میوه شبرنگ آفریقا هر کیلوگرم 300 هزارریال، گلابی امریکایی 250 هزار ریال، پنبه کنیا هرکیلوگرم 150 هزارریال، شاه بلوط ترکیه کیلویی 150 هزار ریال در حاشیه میدان اصلی میوه و تره بار به فروش میرود.
وی اظهار داشت: با وجود این که میوه های گفته شده از کالاهای ممنوع هستند، اما مشخص نیست از کجا و توسط چه کسانی وارد می شود.
مهاجران افزود: این محصولات به شکل قاچاق و از مسیرهای غیرقانونی وارد کشور مي شود، زیرا هرگز یک واردکننده واقعی برای واردات میوه ممنوع اعتبار خود را به خطر نمی اندازد.
وی اضافه کرد: اکنون گلابی امریکایی از بنادر دبی وارد و از آنجا به کشورهای دیگر و به شکل قاچاق به ایران ارسال می شود.
مهاجران درباره تاثیر وجود این میوه ها بر بازار میوه داخلی گفت: وجود این محصولات تاثیر جندانی روی قیمت میوه های تولید داخلی ندارد.
وی افزود: برخی مصرف کنندگان دوست دارند با خرید میوه های قاچاق با قیمت های بالا پول خود را دور بریزند.
رییس اتحادیه میوه و تره بار معتقد است، باید دستگاه های متولی همچون ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز و همچنین دستگاه های نظارتی از ورود و عرضه این محصولات با قیمت های بالا در بازار جلوگیری کنند.
به گزارش ایرنا، سالیانه 17 میلیون و 500 هزار تن میوه در کشور تولید می شود که در مقایسه با میانگین تولید میوه در دنیا، حدود 2.5 برابر بیشتر است.
براساس سیاست های وزارت جهادکشاورزی در اواخر دولت دهم و دولت یازدهم واردات انواع میوه به جز موز، آناناس، انبه و نارگیل ممنوع شد و کماکان این ممنوعیت استمرار دارد.
این درحالیست که عده ای با ورود میوه قاچاق به کشور علاوه بر ورود آفات جدید قرنطیه ای به کشور سلامت و بهداشت جامعه را با مخاطراتی روبرو می کنند./ ایرنا
(یکشنبه ۱۹ دی ۱۳۹۵) ۰۸:۴۸

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها