یکشنبه / ۱۹ دی ۱۳۹۵ / ۰۰:۲۸
سرویس : سرویس عمومی
کد خبر : ۶۹۴۴۴
گزارشگر : ۱۰۰۶
سرویس سرویس عمومی
گزارش اولین انتخابات + نتایج

فدراسیون تشکل‌های صنایع غذایی، تبدیلی و تکمیلی تولیدات کشاورزی با انتخاب هیات مدیره‌ آغاز بکار کرد

به گزارش فودنا، اولین جلسه‌ی مجمع عمومی فدراسیون تشکل‌های صنایع غذایی، تبدیلی و تکمیلی تولیدات کشاورزی با برگزاری انتخابات اعضای هیات‌مدیره و بازرسان برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری صنایع غذایی ایران، عبدالرضا مسلمی مدیرکل تشکل‌های سازمان تعاون روستایی در اولین نشست این فدراسیون با اشاره به زنجیره تامین و ارزش گفت: حلقه ی صنایع غذایی از نظر اقتصادی و تولید ثروت ملی دارای جایگاه ویژه ای است و اگر مروری بر سایر کشورها داشته باشیم، می بینیم از نظر ارزش افزوده و اشتغال در این صنعت مهم جایگاه بزرگی را بدست آورده اند.

 

تردید تامین نهاده ها در صنایع غذایی ماحصل نوسانات قیمت ارز است

مسلمی در ادامه صحبت های خود گفت: ما با کمک مرکز آمار ایران با توجه به سرشماری هایی که انجام شده، روند رو به رشدی را در واحدهای صنایع تبدیلی، تکمیلی در بخش کشاورزی و غذایی شاهد هستیم ولی در کنار این آمار مروری بر گزارشات داشتیم که شاهد مشکلات زیادی هم بودیم که با تشکیل این فدراسیون امیدواریم مسائل و مشکلات موجود پیگیری و حل شود که در غیر اینصورت امکان رقابت با کشورهای دیگر را نخواهیم داشت که به عنوان مثال از مشکلات موجود نوسانات قیمت ارز است که تردید در تامین نهاده هادر صنعت غذا را منجر شده است که در اینصورت هم ضرر شخصی و هم ضر ملی را شاهد خواهیم بود.

ایشان در ادامه افزوند: اینکه به حجم غذا توجه کنیم کافی نیست زیرا در دنیا کیفیت‌ها و حضور پایدار در بازار است که بسیار مهم و حائز اهمیت است.

دولت به تنهایی نمی‌تواند صنایع را به توسعه پایدار برساند

به گزارش فودنا، مدیرکل تشکل‌های سازمان تعاون روستایی نیز به قانون انتزاع اشاره داشتند و گفتند: وزارت جهاد سعی  کرده است تا ساختارهای اداری را طوری تنظیم کنند  که بتواند در برنامه ششم نقش پررنگی را در توسعه پایدار ایفا کند، ولی این امور به تنهایی توسط دولت امکان پذیر نیست و برآنیم تا با همکاری در زمینه ایجاد تشکل های موثر  و مردمی، از طرفیت های موجود به بهترین نحور به نفع منافع ملی بهره برداری کنیم تا بتوانیم به توسعه پایدار و متوازن و ثروت عمومی برای مردم دست پیدا کنیم.

وی در پایان اظهار امیدواری کرد تا همه با کنار گذاشتن منیت‌ها برای اولویت‌بندی و حل چالش‌های بخش کشاورزی بتوانیم گرفتاری‌های حاکم بر صنعت غذا را رفه کنیم و باید اذعان کرد: هنوز زنجیره تولید معیوب و شکننده است، هرچه سریع‌تر وزارت جهاد کشاورزی به لحاظ حقوقی و تشکیلاتی با یک تشکیلات ساختاری یکپارچه و منسجم وارد تعاملات نزدیک و جدی جهت حل مسائل پیرامونی صنعت غذا به‌عنوان یکی از حلقه‌های زنجیره از مزرعه تا سفره شود.

ثابت: امیدوارم این شروع، سرآغازی برای اهداف بلند باشد

امیررضا ثابت‌پی، مدیرعامل مجموعه نامی نو به عنوان میزبان این جلسه در ابتدای برنامه گفت: امیدوارم این شروع سرآغازی برای اهداف بلند فدراسیون تشکل های صنایع غذایی، تبدیلی و تکمیلی تولیدات کشاورزی باشد.

ثابت در ادامه گفتند: یکی از اهداف ما در این فدراسیون این است تا بتوانیم کمکی برای کل غذا باشیم و مسئولان پاسخگو باشند زیرا یک سوم اشتغال و ثروت ملی در اختیار صنایع غذایی است.

 

محسن نقاشی: اسانامه فدراسیون توسط کارشناسان حقوقی وزارت جهاد و کشاورزی تدوین و به تصویب هیات موسس رسید

محسن نقاشی، مدیرعامل به سبز گلستان نیز در این جلسه به اساسنامه فدراسیون اشاره کرد و گفت: اساسنامه "فدراسیون تشکل های صنایع غذایی، تبدیلی و تکمیلی تولیدات کشاورزی" توسط گروه حقوقی وزارت جهاد کشاورزی تدوین و در هیات موسس مصوب شده است

نقاشی در ادامه با عملکرد انجمن ها اشاره کرد و گفت: متاسفانه در کشور قالبا عملکرد انجمن ها و گروه ها با موفقیت همراه نبوده است.

مدیرعامل به سبز گلستان، به یکی از مشکلات موجود در صنعت اشاره کرد و افزود: در زمنیه قیمت سوخت باید گفت با تمام افزایش قیمت های سوخت ولی هنوز نسبت به کشورهای همسایه، قیمت پایین تری داریم ولی قیمت محصولات ما بیشتر از این کشورهاست و به این موضوع می رسیم که قیمت تمام شده ی مواد اولیه ما بالاتر از این کشورها است که فدراسیون می تواند در این مورد کمک و نقش خوبی را ایفا نماید.

محسن نقاشی، نسبت به برنامه های فدراسیون گفت: ما در این فدراسیون کارگروه های مهم و کاربردی قابل توجهی را در نظر گرفتیم که با فعالیت موثر بتوانند در صنعت تاثیر بسزایی را داشته باشند.

 فدراسیون تشکل‌های صنایع غذایی

هیات‌مدیره فدراسیون در اولین انتخابات، انتخاب شدند

در پایان این مراسم ضمن رأی‌گیری، به ترتیب آرا، امیررضا ثابت‌پی، محسن نقاشی، سیدابراهیم حسینی، رسول قملاقی، سیدعلیرضا قاضی‌نور، علی‌فتوح احمدی، محمد حاج‌علیخانی، عبدالنبی جرک و محمدعلی جهانسر به عنوان هفت عضو اصلی هیات‌مدیره فدراسیون تشکل‌های صنایع غذایی و تبدیلی و تکمیلی محصولات کشاورزی و افسانه هوشیار و نیما بسیم به عنوان اعضای علی‌البدل آن انتخاب شدند.

(یکشنبه ۱۹ دی ۱۳۹۵) ۰۰:۲۸

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها