شنبه / ۱۸ دی ۱۳۹۵ / ۱۰:۲۳
سرویس : فرآورده های لبنی
کد خبر : ۶۹۴۳۴
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس فرآورده های لبنی

گرانی کره تخلف بود/ فروشندگان کره‌های گران را برگردانند

در حالیکه دبیر انجمن صنایع لبنی می‌گوید امکان جمع آوری کره‌های گران شده از بازار وجود ندارد، مدیر کل نظارت بر محصولات کشاورزی و مواد غذایی سازمان مصرف کنندگان و تولیدکنندگان این گرانی را تخلف دانست و از فروشگاه ها خواست در قبال دریافت کره‌های ارزان‌تر اجناس گران را عودت دهند.

چندی پیش از سوی برخی از برندهای مطرح بسته‌بندی‌کننده کره گران شده بود؛  به گونه‌ای که به عنوان مثال کره بسته‌بندی شده ۱۰۰ گرمی که بر اساس مصوبات گذشته ۲۵۰۰ تومان نرخ‌گذاری شده بود، ۶۰۰ تا ۷۰۰ تومان افزایش یافت و در مقابل دبیر انجمن صنایع لبنی در دو ادعای عجبب مطرح کرد که تولید کنندگان نمی‌دانستند کره به گروه کالاهای اساسی اولویت اول بازگشته و تعیین قیمت آن با دولت است و دوم این که بخاطر نوع شبکه توزیع نمی‌توانند کره‌های گران شده را از بازار مصرف جمع‌آوری کنند.

در همن رابطه علیرضا رستمی - مدیر کل نظارت بر محصولات کشاورزی و مواد غذایی سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان- با اشاره به اقدامات این سازمان برای تنظیم بازار گفت: به خاطر موضوع افزایش قیمتی که اخیرا کره‌ها داشتند به کلیه استان‌ها دستورالعمل صادر شد که بر اساس آن کره با قیمت اصلاح شده و ارزان‌تر با نظارت دقیق استان‌ها در حجم مناسب وارد بازار شود تا با تزریق کالای جدیدی، کره هایی که با قیمت بالاتری عرضه شده بودند دوباره به تولیدکننده عودت داده شود.

وی در ادامه افزود: برای اصلاح قیمت کره به واحدهای تولیدی و شبکه‌های توزیع آنها که در استان‌های مختلف قرار دارد، اجازه توزیع مجدد با قیمت بالای قبلی را ندادیم. اما در زمینه کره‌هایی که هم اکنون با قیمت بالا در فروشگاه‌ها وجود دارد، واحدها را ملزم به جمع‌آوری کردیم تا با ارائه کالای جدید با قیمت پایین‌تر عملا به سمت تنظیم قیمت این محصول حرکت کنیم.

رستمی همچنین ادعای مربوط به عدم امکان جمع آوری کرده گران از سطح بازار توسط تولیدکنندگان رد و اظهار کرد: این ادعا هم که در رابطه با عدم امکان جمع‌آوری کالای توزیع شده از طریق شبکه توزیع و پخش واحدهای تولیدی مطرح می‌شود، نادرست است، چرا که عوامل پخش، مشتریان خود را می‌شناسند و قطعا می‌توانند محصولاتی که قبلا توزیع کرده‌اند را در موارد لازم جمع‌آوری کنند، چرا که به هر حال یک سیستم تعیین شده در این رابطه وجود دارد.
(شنبه ۱۸ دی ۱۳۹۵) ۱۰:۲۳

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها