شنبه / ۱۸ دی ۱۳۹۵ / ۱۰:۰۸
سرویس : صنعت برنج و ماکارونی
کد خبر : ۶۹۴۳۲
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس صنعت برنج و ماکارونی

افزایش قیمت برنج باسماتی هند و احتمال ازسرگیری صادرات برنج به ایران

مقامات هندی می گویند احتمال دارد که در آینده نزدیک صادرات برنج باسماتی به ایران را از سرگرفته شود و این درحالی است که قیمت این نوع برنج که یک دوره 6 ماه آشفته را پشت سر گذاشته، اخیرا روند افزایشی به خود گرفته است.

 به نقل از فایننشال اکسپرس، از آنجایی که احتمال می‌رود ایران در چند ماه آینده واردات برنج از هند را از سر بگیرد، برنج باسماتی هند که یک دوره 6 ماهه آشفته را پشت سر گذاشته، طی 6 ماه آینده با افزایش قیمت روبرو خواهد شد.

مقامات هندی می گویند قیمت برنج باسماتی صادراتی هند در چند ماه گذشته به ازای هر تن 750 دلار بوده که در ماه دسامبر به 800 دلار رسیده است. یک مقام وزارت بازرگانی هند گفت طی چند ماه آینده قیمت برنج باسماتی هند می تواند به 900 دلار برسد که به علت کاهش تولید و افزایش تقاضای جهانی خواهد بود.

بعلاوه، ایران، بزرگ ترین مقصد صادراتی برنج باسماتی هند، احتمالا، به زودی، واردات از این کشور را از سرخواهد گرفت. دولت هند اواخر ماه جاری میلادی هیئتی تجاری را برای بررسی چگونگی صادرات برنج به ایران روانه خواهد کرد.

بر اساس آمارهای رسمی، در سال مالی کنونی، حجم برنج باسماتی صادراتی به ایران حدود 4.6 هزار تن بوده است که بر اساس قراردادهایی است که سال گذشته بسته شده بود. این در حالی است که حجم صادرات برنج باسماتی به ایران در سال مالی 2015 به یک میلیون تن رسیده بود.

یک مقام وزارت بازرگانی هند گفت: «انتظار می رود که ایران در آینده نزدیک ازسرگیری واردات برنج را درخواست کند.»

وی همچنین افزود: به علت تولید کمتر برنج باسماتی در سال جاری، قیمت ها در چند هفته گذشته شروع به افزایش کرده است.
(شنبه ۱۸ دی ۱۳۹۵) ۱۰:۰۸

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها