شنبه / ۱۸ دی ۱۳۹۵ / ۱۰:۰۶
سرویس : اخبار شرکتهای غذایی بورس
کد خبر : ۶۹۴۳۱
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس اخبار شرکتهای غذایی بورس

آغاز عرضه 60 هزار تن گندم خوراکی در بورس کالای ایران

شرکت بازرگانی دولتی ایران 60 هزار تن گندم خوراکی برای صادرات آرد و مشتقات مربوطه به بازارهای جهانی را (شنبه) در بورس کالا عرضه می کند.

 عرضه محصولات پایه دربورس کالا، سبب شفافیت اقتصادی شده و جلوی رانت، انحصار و سوء استفاده را می گیرد.
در صورت عرضه محصولات در بورس، مصرف کنندگان اصلی و نهایی می توانند با سهولت و اطمینان بیشتری مواد پایه مورد نیاز خود را خریداری کنند و دیگر فضایی برای فعالیت دلالان و رانت خواران وجود نخواهد داشت.
از جمله محصولاتی که به تازگی عرضه آنها در بورس کالا مورد توجه قرار گرفته، عرضه محصولات کشاورزی است که از طریق ابزارهای جدید مالی مورد معامله در بازار سرمایه ایران قرار می گیرند.
به گزارش روز جمعه «پایگاه خبری بورس کالای ایران»، شرکت بازرگانی دولتی ایران 60 هزار تن گندم خوراکی به قیمت پایه 7100 ریال را از روز شنبه در تالار داخلی بورس کالای ایران عرضه می کند که خریداران پس از خرید این گندم و تبدیل آن به آرد و مشتقات مربوطه می توانند محصول نهایی را به بازارهای جهانی صادر کنند.
گندم خوراکی تولید شده در استان های ایلام و خراسان رضوی هر کدام به میزان 20 هزار تن و گندم خوراکی تولید شده در استان سیستان و بلوچستان به میزان 20 هزار تن به قیمت پایه 7100 ریال عرضه می شود.
ضرایب و مشخصات فنی مطابق فرمول اعلامی از سوی عرضه کننده در سایت بورس کالای ایران اعلام شده است و طبق اطلاعیه عرضه منتشره، خریداران باید مابه التفاوت قیمت پایه و 110 درصد قیمت خرید تضمینی گندم خوراکی سال 95 را در یک فقره ضمانتنامه بانکی به ذینفعی شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران (جهت ارائه اظهار نامه صادراتی) ارائه کنند.
همچنین فردا، شرکت بازرگانی دولتی نسبت به عرضه 23 هزار تن گندم خوراکی جهت مصارف کارخانجات آرد به منظور تامین نیاز واحد خبازی آزاد پز، نان های صنعتی حجیم و نیمه حجیم و صنوف و صنایع غیر نان از قبیل صنعت ماکارونی، بیسکوییت، کیک، کلوچه، شیرینی پزی و نشاسته سازی اقدام می کند.
قیمت پایه گندم خوراکی عرضه شده تولیدی استان های خوزستان، آذربایجان غربی، همدان، کرمانشاه و استان مرکزی هر کیلو 9030 ریال و گندم خوراکی استان ایلام هر کیلو 9393 ریال تعیین شده است. / ایرنا
(شنبه ۱۸ دی ۱۳۹۵) ۱۰:۰۶

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها