شنبه / ۱۸ دی ۱۳۹۵ / ۰۹:۴۸
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۶۹۴۲۷
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی مازندران تاکید کرد

لزوم مبارزه مکانیکی برای کنترل علف‎های هرز هم‎خانواده کلزا

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی مازندران بر مبارزه مکانیکی با علف‎های هرز هم‌خانواده کلزا مانند خردل وحشی و شلمبیک تاکید کرد.

حسن عنایتی در جلسه توسعه کشت کلزا  اظهار کرد: امسال وضعیت سبز مزارع کلزا در استان مطلوب بوده، بطوری‎که مزارع دیرکاشت در مرحله دو تا چهار برگی و زودکاشت در مرحله هشت تا 10 برگی قرار دارد که برخی  از مزارع زودکاشت در مرحله گلدهی است.

وی با اشاره به بازدیدهای صورت گرفته از سوی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان‌ها از مزارع کلزا، گفت: اکثر اراضی کشت کلزا به دلیل ماندابی بودن اراضی، دیرکاشت بودن و سرما و یخبندان اخیر دچار خسارت شدند.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی مازندران با اشاره به شرایط آب و هوایی و مرحله رشدی گیاه و شرایط اقلیمی در ماه‎های آینده، کشاورزان نسبت به مدیریت صحیح و اصول تغذیه مناسب، مبارزه با علف‎های هرز و مدیریت بیماری‎های مزارع کلزا با استفاده از توصیه محققین مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی توجه کنند.

عنایتی اضافه کرد: برای مبارزه با علف‎های هرز هم خانواده کلزا مانند خردل وحشی و شلمبیک مبارزه مکانیکی در دستورکار کشاورزان قرار گیرد.

دلیلی محقق مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی مازندران در ادامه با بیان اینکه بیماری فوما در سال‌جاری از شدت کمتری برخوردار است که می‎توان علت کاهش این بیماری در استان را عواملی مانند وقوع سرمای شدید در ابتدای آذر ماه، کشت ارقام متحمل و رعایت تناوب در چند سال گذشته نسبت داد.

وی افزود: بیماری اسکلروتینیا در فصل سرما و یخبندان باعث افزایش جوانه زنی اسکلروت‎ها می‎شود.

(شنبه ۱۸ دی ۱۳۹۵) ۰۹:۴۸

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها