شنبه / ۱۸ دی ۱۳۹۵ / ۰۹:۴۲
سرویس : صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
کد خبر : ۶۹۴۲۳
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
رئیس هیئت مدیره تولیدکنندگان مرغ گوشتی کشور مطرح کرد:

کاهش دوره پرورش موجب صیانت از صنعت مرغداری

به گزارش فودنا، رئیس هیئت مدیره تولیدکنندگان مرغ گوشتی کشور به اجرای طرح کاهش دوره پرورش اشاره کرد و گفت : این طرح موجب صیانت از سرمایه و حمایت از تولید گوشت سفید در کشور می شود.

حسن زاده افزود: در تمامی حلقه های تولیدی گوشت سفید، انجمن های صنفی تشکیل شده لذا می طلبد با همکاری مدیران این تشکل ها طرح کاهش دوره پرورش به خوبی اجرا شود. وی خاطر نشان کرد: مرغداری های صنعتی مازندران حداقل سالانه 220 هزار تن تولید با ارزش هزار و 500 میلیارد تومان دارند.

وی افزود: هزینه تولید هر کیلو گوشت سفید 4 هزار و 500 تومان است و برای کاهش این هزینه باید توجه جدی به اجرای طرح کاهش دوره پرورش داشته باشیم.

مدیرعامل تعاونی های تولید مرغ و تخم مرغ مازندران دولت را ناتوان در جبران خسارت های پیش روی مرغداران دانست و تاکید کرد: مرغداران باید با مدیریت خود از بروزآسیب پیشگیری کنند. وی خاطر نشان کرد: اجرای کامل طرح کاهش سن کشتار یقینا موجب بهبود وضعیت تولید استان می شود.

 حسن زاده به چگونگی تاثیر ضریب تبدیل  تولید مرغ در کاهش هزینه ها اشاره کرد و گفت: الان ضریب تبدیل تولید مرغداری های صنعتی ایران 1/2 است اما این عدد در میانگین جهانی 6/1 می باشد. وی افزود: اگر این ضریب تبدیل به 8/1 برسد در سال بیش از 800 میلیارد تومان صرفه جویی خواهد شد.

مدیرعامل اتحادیه مرغداران مازندران در جلسه ی پیشگیری از آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان با بیان اینکه مسئولیت مدیران عامل تعاونی ها در تقابل با این بیماری بسیار زیاد است، اظهار کرد: تا به الان مشکلی در واحدهای تولیدی مرغ گوشتی به وجود نیامده و از این به بعد نیز نباید مشکلی پیش آید. عطاالله حسن زاده جایگاه مازندران را در پیشگیری از آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در مرغداری های صنعتی بالا دانست و تاکید کرد: با توجه به اینکه زمینه های بروز آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در مازندران به دلیل وجود تالاب ها و پرندگان مهاجر بالا است می بایست با همت مرغداران صنعتی از بروز کوچکترین مشکل جلوگیری به عمل آید تا از این برهه حساس زمانی خارج شویم.

 

(شنبه ۱۸ دی ۱۳۹۵) ۰۹:۴۲

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها