شنبه / ۱۸ دی ۱۳۹۵ / ۰۹:۴۱
سرویس : صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
کد خبر : ۶۹۴۲۲
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران مطرح کرد:

صنعت مرغداری گوشتی مازندران درگیر آنفلوآنزای پرندگان نشده است.

به گزارش فودنا رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران در جلسه ی پیشگیری از آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان با بیان اینکه آنفلوآنزای خطری جدی است، اظهار کرد: هرچند در صنعت مرغداری استان مشاهده نشده اما باید به نسبت به آن حساسیت داشته باشیم و دقت نظر را در مسائل بهداشتی در دستور کار قرار دهیم.

دلاور حیدرپور گفت: مرغدارانی که در شعاع هایی کانونی آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان قرار دارند باید مراقبت بیشتری داشته باشند. وی افزود: با همکاری اداره کل دامپزشکی مراقبت ها و نظارت ها افزایش یافته و موجب شده تا بیماری از کانون به واحدهای صنعتی درز پیدا نکند.

وی با بیان اینکه در حوزه معدوم سازی طیور محلی مشکل نقدینگی داریم، اظهار کرد: می بایست برنامه ای در نظر گرفته شود تا نظر مرغداران سنتی برای امحای مرغ ها جلب شود.

 رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران از مرغداران صنعتی خواست مراقبت بیشتری داشته باشند و تاکید کرد: باید در حمل و نقل، ارتباط با سالن پرورش و بهداشت کارکنان دقت نظر زیادی وجود داشته باشد.

حیدرپور با اشاره به ایجاد ستاد آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در مازندران گفت: این ستاد شکار و فروش پرندگان را ممنوع و مراکز خرید و فروش پرندگان و طیور محلی را جمع آوری کرده است. وی نهادهای مربوط را در کنار مرغداران دانست و تصریح کرد: همکاری مرغداران صنعتی در خط اول مبارزه با بیماری است و باید آن ها در تقابل با آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان قرنطینه و مراقبت را تقویت کنند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران طرح کاهش دوره پرورش مرغ را بسیار خوب توصیف کرد و گفت: کاهش هزینه تولید و بهینه سازی مصرف از مهمترین فواید طرح است که باید در جامعه تولیدی مورد استفاده قرار گیرد. دلاور حیدرپور با بیان اینکه بهترین راه حل در بهبود وضعیت تولید مرغ استان کاهش دوره پرورش یا همان کاهش سن کشتار است، اظهار کرد: یقینا تولید صادراتی موجب فروش بیشتر و استقبال عمومی بهتر از تولیدات گوشت سفید داخلی خواهد شد.

 وی گفت: گام های بسیار خوبی برای رسیدن به بازارهای جهانی برداشته شده است و انتظار می رود مرغداران در این طرح همکاری داشته باشند.

(شنبه ۱۸ دی ۱۳۹۵) ۰۹:۴۱

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها