چهارشنبه / ۱۵ دی ۱۳۹۵ / ۱۲:۴۳
سرویس : سرویس عمومی
کد خبر : ۶۹۴۰۶
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس سرویس عمومی

عرضه محصولاتی که از کود شیمیایی غیرمجاز استفاده کردند ممنوع می‌شود

نمایندگان مجلس شورای اسلامی وزارت بهداشت را مکلف کردند عرضه محصولاتی را که به صورت غیرمجاز از کود شیمیایی استفاده کرده‌اند ممنوع کند.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی صبح امروز (چهارشنبه) و در جریان بررسی جزئیات لایحه برنامه ششم بند الحاقی به ماده ۸۷ این لایحه را به تصویب رساندند که بر اساس آن وزارت بهداشت مکلف است با همکاری وزارت جهاد کشاورزی مقدار مجاز سموم باقیمانده در مواد و فرآورده‌های غذایی و نیز مصرف کود شیمیایی را برای محصولات مذکور مشخص کرده و عرضه محصولاتی که به صورت غیرمجاز از سموم و کودهای شیمیایی استفاده کرده‌اند ممنوع کند.

به موجب این مصوبه همچنین وزارت جهاد کشاورزی موظف است ضمن اطلاع رسانی و فرهنگ سازی و اقدام برای کاهش استفاده از سموم و کودهای شیمیایی امکان دسترسی مردم را به محصولاتی که از سلامت لازم برخوردارند فراهم آورد. همچنین وزارت بهداشت موظف است در سال اول برنامه فهرست مواد و فرآورده‌های غذایی سالم و ایمن را در سبد غذایی مطلوب برای گروه‌های سنی مختلف اعلام کند.

این پیشنهاد که از سوی محمد دهقان نماینده چناران و طرقبه مطرح شد با ۱۲۴ رأی موافق، ۱۴ رأی مخالف و ۷ رأی ممتنع از مجموع ۲۳۰ نماینده حاضر در صحن علنی مجلس به تصویب رسید.

(چهارشنبه ۱۵ دی ۱۳۹۵) ۱۲:۴۳

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها