چهارشنبه / ۱۵ دی ۱۳۹۵ / ۱۰:۱۵
سرویس : نمایشگاه ، همایش و جشنواره ها و ...
کد خبر : ۶۹۴۰۰
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس نمایشگاه ، همایش و جشنواره ها و ...

دومین نمایشگاه توانمندی روستاییان برگزار می‌شود

دومین نمایشگاه توانمندی روستاییان با شعار «روستا کانون تولید و ارزش‌آفرینی در عرصه اقتصاد مقاومتی» فردا در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران آغاز به کار می‌کند.

این نمایشگاه با هدف شناساندن نقش روستاها در تولید ملی و همچنین آشنایی بازدیدکنندگان از استعدادها، قابلیت‌ها و پتانسیل‌های موجود در مناطق روستایی برگزار خواهد شد.

بر اساس این گزارش شناخت ظرفیت مناطق روستایی در تولید محصولات متنوع بویژه در زمینه صنایع کوچک، صنایع روستایی و صنایع دستی و همچنین معرفی جاذبه‌های فرهنگی از قبیل آداب و رسوم، بازی‌های بومی،  پوشش‌های محلی، غذاها و ...، جاذبه‌های طبیعی و گردشگری، معرفی مشاهیر، استعدادهای جوان و کارآفرینان، ایجاد ارتباط دو سویه شهرنشینان با روستائیان، برقراری ارتباط تجاری میان تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان و شناسایی بازارهای مصرف برای خرید محصولات و تولیدات روستاییان از دیگر اهداف برگزاری دومین نمایشگاه روستا عنوان شده است

همچنین «ساخت روستای نمادین»، «اجرای برنامه گروه‌های آئینی توسط فدراسیون بومی عشایر» و برگزاری سایر دوره‌های آموزشی از برنامه‌های جانبی این نمایشگاه است.

این نمایشگاه در فضایی به وسعت 14 هزار مترمربع پذیرای 598 مشارکت‌کننده داخلی است که طی مدت 4 روز (18ـ15 دی) آخرین دستاوردها، محصولات و خدمات  خود را  در صنایع  مختلف از جمله صنایع کشاورزی، صنایع دستی، صنایع غذایی روستایی وخدمات روستایی به معرض نمایش می‌گذارند.

بر اساس این گزارش نمایشگاه روستا ابزاری برای افزایش روحیه خودباوری و توانمندی در جامعه روستایی، رونق و افزایش درآمد روستائیان از طریق افزایش ارتباط بین گروه‌های همکار، خوشه‌ها و زنجیره‌های تولید در مناطق روستایی است.
(چهارشنبه ۱۵ دی ۱۳۹۵) ۱۰:۱۵

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها