سه شنبه / ۱۴ دی ۱۳۹۵ / ۱۰:۳۴
سرویس : فرآورده های لبنی
کد خبر : ۶۹۳۸۵
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس فرآورده های لبنی

دولت برای توزیع لبنیات به منظور حفظ زیرساخت های سلامت کشور باید یارانه در نظربگیرد

عضوکمیسیون کشاورزی،آب و منابع طبیعی مجلس با بیان اینکه عدم تخصیص یارانه عاملی برای کاهش قدرت خرید شیر در کشور به شمارمی آید،گفت:دولت مکلف است برای افزایش سرانه مصرف لبنیات درکشور یارانه تخصیص دهد.

علاءالدین خادم درباره وضعیت مصرف لبنیات در کشور گفت: افزایش سرانه مصرف لبنیات جهت حفظ سلامت مردم ضروری است؛بنابراین دولت باید بطورحتم برای محصولات لبنی یارانه درنظر بگیرد.

نماینده مردم سپیدان درمجلس شورای اسلامی،تصریح کرد:اغلب کشورهایی که مدیریت نظارتی بهینه ای دارند،برای لبنیات یارانه درنظر می گیرند و این درحالی است که برای حفظ زیر ساخت های سلامت کشور باید برای اصل توزیع لبنیات یارانه در نظرگرفت.

خادم افزود: دولت مکلف است برای افزایش سرانه مصرف لبنیات درکشور یارانه تخصیص دهد؛بطور مثال برای افزایش  مصرف شیر در مدارس باید دولت یارانه در نظر بگیرد.

وی ادامه داد:برخی از کارخانه داران بهای شیر فروخته شده به دولت را دریافت نکرده اند؛این امر مسلم است که انگیزه کارخانه داران  را  برای فروش شیر کاهش می دهد.

عضوکمیسیون کشاورزی،آب و منابع طبیعی مجلس،یادآورشد:لبنیات جزو کالاهای مصرف عمومی قرار می گیرد؛بنابراین  بدیهی است که یارانه  از ضروریاتی است که باید در زمینه لبنیات  به نحو کارشناسی شده اختصاص یابد.
(سه شنبه ۱۴ دی ۱۳۹۵) ۱۰:۳۴

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها