دوشنبه / ۱۳ دی ۱۳۹۵ / ۰۹:۵۵
سرویس : فراورده های روغنی
کد خبر : ۶۹۳۵۲
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس فراورده های روغنی

دستاوردهای امضای موافقت نامه بین المللی روغن زیتون

عضو شورای ملی زیتون گفت: مصوبه اخیر هئیت وزیران در خصوص امضای موافقت نامه بین المللی روغن زیتون و کنسرو زیتون می تواند دستاوردهایی را برای کشور به ارمغان بیاورد.

نادر جلالت عضو شورای ملی زیتون ، با اشاره به نتایج امضای موقت موافقت نامه بین المللی روغن زیتون و کنسرو زیتون اظهار داشت: با وجود آنکه ایران یکی از مناطق کشت زیتون در جهان به شمار می رود، امضای این موافت نامه می تواند دستاوردهایی برای کشور به ارمغان آورد.

به گفته وی از سال 87 الحاقیه پیوستن ایران به شورای بین المللی زیتون از سوی مجلس و مجمع تشخیص مصلحت نظام به تصویب رسید.

جلالت ادامه داد: امضای موقت این موافقت نامه به کشورهای تولیدکننده زیتون این فرصت را می دهد که همراه با توسعه باغ های این محصول، بازارهای جدیدی را نیز به دست آورند.

عضو شورای بین المللی زیتون با اشاره به اینکه امضای این موافقت نامه امکان انتقال دانش و تکنولوژی های روز دنیا را به همراه دارد، گفت: فرهنگ سازی و تشویق و ترغیب افراد به مصرف روغن زیتون و سرمایه گذاری در کشورهای تولیدکننده  از جمله اقدامات شورای بین المللی زیتون است.

گفتنی است که با امضای این موافقت نامه علاوه بر سلامت مردم، بحث اشتغالزایی نیز مطرح است.

جلالت تصریح کرد: نظم بخشی به تولید، بازار و کیفیت محصولات در سطح بین المللی می تواند منافع تولیدکننده و مصرف کننده را به همراه داشته باشد./  باشگاه خبرنگاران جوان
(دوشنبه ۱۳ دی ۱۳۹۵) ۰۹:۵۵

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها