شنبه / ۱۱ دی ۱۳۹۵ / ۱۳:۴۳
سرویس : آرد و غلات، مواد نشاسته ای
کد خبر : ۶۹۳۲۲
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس آرد و غلات، مواد نشاسته ای

صادرات گندم آغاز شد

معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت:با توجه به مازاد تولید و خودکفایی گندم در سال جاری، صادرات سه میلیون تن گندم از ابتدای هفته از طریق بورس، مزایده بین المللی آغاز شده است.

علی قنبری مدیر عامل شرکت بازرگانی دولتی و معاون وزیر جهاد کشاورزی  با اشاره به وضعیت صادرات گندم اظهار داشت: یکی از اقدامات بزرگ وزارت جهاد کشاورزی با حمایت دولت، تولید 14 میلیون تن گندم است که 11.5  میلیون تن با ارزش بالغ بر 14 هزار و 800 میلیارد تومان توسط بازرگانی دولتی از کشاورزان خریداری شد.

وی افزود: با توجه به خودکفایی در تولید گندم به یکی از کشورهای صادرکننده گندم با کیفیت در سال جاری تبدیل شدیم.

قنبری از صادرات سه میلیون تن گندم،آرد و فرآورده های مربوط به آن خبر داد و گفت: وزارت جهاد کشاورزی با وجود مازاد تولید بر مصرف، پیشنهاد صادرات سه میلیون تن گندم به ستاد تنظیم بازار ارائه کرد که با هماهنگی های صورت گرفته از ابتدای هفته صادرات از طریق بورس، مزایده بین المللی و تهاتر آغاز شده است.

مدیر عامل شرکت بازرگانی دولتی با اشاره به نرخ صادرات گندم افزود: با توجه به صادرات گندم از طریق بورس، قیمت آن مشخص نیست.

به گفته وی از مجموع صادرات سه میلیون تن گندم، 500 هزار تن گندم دوروم و یک میلیون و 500 هزار تن گندم معمولی درجه یک و دو به کشورهای منطقه و اروپایی صادر خواهد شد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به وضعیت کیفیت گندم های صادراتی بیان کرد: پروتئین گندم های صادراتی بالای 12 درصد و جز گندم های با کیفیت محسوب می شود.

وی در پاسخ به این سوال که طی سال های اخیر صادرات گندم صورت گرفته، تصریح کرد: طی سال های 88 و 89، تنها یکبار کمتر از یک میلیون تن گندم به بازارهای هدف صادر شد. /  باشگاه خبرنگاران جوان،
(شنبه ۱۱ دی ۱۳۹۵) ۱۳:۴۳

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها