شنبه / ۱۱ دی ۱۳۹۵ / ۰۹:۳۲
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۶۹۳۰۹
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا

توسعه محصولات ارگانیک در گرو حمایت دولت

رئیس اتحادیه ملی محصولات کشاورزی گفت: در جهت توسعه محصولات ارگانیک باید بخشی از یارانه کود و سموم به تولیدکنندگان اختصاص یابد.

رضا نورانی رئیس اتحادیه ملی محصولات کشاورزی با اشاره به وضعیت تولید محصولات ارگانیک طی سال های اخیر اظهار داشت: طی چند سال گذشته کشور ما جایگاهی در رتبه بندی جهانی در زمینه تولید محصولات ارگانیک نداشته؛ اما امروزه بعد از گذشت 10 سال رتبه خوبی در این بخش کسب کرده است.

وی افزود: در چندین دهه گذشته دولت یارانه قابل توجهی را به کود و سموم کشاورزی اختصاص داده است که با توجه به تاکید مسولان نظام  نسبت به تولید محصولات ارگانیک، انتظار می رود بخشی از یارانه کود و سموم در جهت توسعه کشت این  محصولات به تولیدکنندگان اختصاص یابد.

نورانی ادامه داد: با وجود پتانسیل بالای کشور در زمینه تولید محصولات ارگانیک، حمایت دولت می تواند تاثیر بسزایی در افزایش سطح زیر کشت این محصولات داشته باشد که این امر علاوه بر ایجاد اشتغال ارزش افزوده بالایی را در بر خواهد داشت.

رئیس انجمن ارگانیک محصولات کشاورزی با بیان اینکه نهاده های کشاورزی ارگانیک از نهاده های سنتی است، گفت: با وجود بالا بودن قیمت نهاده های ارگانیک، مصرف کنندگان در جهت واکسینه کردن محصولات باید مبلغ بیشتری بپردازند و از طرفی دولت نیز باید در راستای پرداخت یارانه و همچنین ارائه حمایت های لازم در جهت تولید این محصولات بکوشد،چرا که در صورت عدم حمایت دولت قیمت تمام شده این محصولات بالاتر خواهد رفت./  باشگاه خبرنگاران جوان
(شنبه ۱۱ دی ۱۳۹۵) ۰۹:۳۲

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها