جمعه / ۱۰ دی ۱۳۹۵ / ۲۲:۳۴
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۶۹۳۰۷
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا

خجالت‌دولت‌‌ازاعلام‌قیمت‌های‌پایین‌خریدتضمینی‌کشاورزی

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس با اعلام اینکه قیمت اعلام شده خرید تضمینی محصولات کشاورزی ضربه سنگینی به تولید خواهد زد، گفت: دولت خجالت می کشد قیمت‌های پایین را اعلام کند.

علی محمد شاعری در مورد تأخیر دولت در اعلام نرخ خرید‌های تضمینی اظهار داشت: دولت آنقدر قیمت‌‌ها را کم در نظر گرفته بود که خجالت‌کشید آن را اعلام کند و اگر دو ماه گذشته این قیمت‌ها را اعلام می‌کرد نتیحه کاشت به شدت کاهش پیدا می‌کرد.

وی ادامه داد:‌ قیمت اعلام شده دور از انتظار بوده و پیش بینی نمی کردیم دولت برای محصولات کشاورزی بخصوص گندم این گونه برخورد کند و این گونه مصوبات به ضرر تولید ملی بوده و وزارت جهاد کشاورزی که مسئول این بخش است پیشنهاد دیگری را به دولت ارائه کرده بود که در شورای اقتصاد به تصویب نرسید.

رئیس کمیسیون کشاورزی در پایان تأکید کرد:‌ این قیمت های تضمینی که اعلام شده در دراز مدت ضربه سنگینی بر تولید داخل خواهد زد زیرا این سیاست‌ها در راستای اقتصاد مقاومتی نیست.

به گزارش تسنیم، سخنگوی دولت چندی پیش قیمت تضمینی گندم را 1300 تومان اعلام کرد که البته هنوز این قیمت به طور رسمی به وزارت جهاد کشاورزی اعلام نشده است. پس از اعلام این قیمت گندمگاران نارضایتی خود را اعلام کرده و قطعا در کشت سال آینده و فروش آن تأثیر منفی خواهد گذاشت. قیمت برنج نیز چند روز گذشته اعلام شد ولی سایر محصولات هنوز در بلاتکلیفی به سر می‌برند./ تسنیم
(جمعه ۱۰ دی ۱۳۹۵) ۲۲:۳۴

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها