جمعه / ۱۰ دی ۱۳۹۵ / ۱۷:۵۰
سرویس : بازار پخش و توزیع مواد غذایی
کد خبر : ۶۹۳۰۰
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس بازار پخش و توزیع مواد غذایی

افزایش مجدد قیمت گوشت قرمز در بازار

بررسی‌ها از بازار نشان می‌دهد که قیمت اقلام مختلف گوشت قرمز بین ۵۰۰ تا ۱۵۰۰ تومان با افزایش مجدد مواجه شده است.

بررسی‌ها از بازار محصولات پروتئنی نشان می‌دهد که قیمت انواع گوشت قرمز نسبت به هفته‌های گذشته با روند افزایشی همراه شده است. بازار گوشت قرمز در سال جاری با نوسانات نسبتا زیادی همراه شده است و این روزها بار دیگر این بازار سمت و سوی افزایشی پیدا کرده است.

به گفته مسئولان وزارت جهاد کشاورزی و کارشناسان، مصرف گوشت قرمز به شدت کاهش پیدا کرده و تمایل مردم برای مصرف پروتئین ارزان‌تر مانند گوشت مرغ افزایش یافته است اما دلیل این گرانی همواره در کشمکش بخش‌های مختلف دست‌اندرکار و درگیر تولید تا تامین و عرضه گوشت قرمز در کشور است و یکی صادرات بیش از حد دام زنده از سوی وزارت جهاد کشاورزی را عامل کمبود دام زنده سبک و گرانی گوشت گوسفند می‌داند و دیگری اساسا کمبود دام زنده را قبول ندارد و گرانی را به گردن دلالان و متقاضیان می‌اندازد که در سیستم توزیع گوشت گوسفند اختلال ایجاد کرده‌اند.

علی اصغر ملکی - رئیس اتحادیه تهیه و توزیع‌کنندگان گوشت گوسفندی - دراین باره به ایسنا گفته که در سال‌های گذشته که صادرات دام زنده سبک وجود نداشت چنین نوسانات و کمبودی را شاهد نبودیم و حتی طی ماه‌های گذشته که واردات گوشت قرمز از ارمنستان، گرجستان، داغستان و غیره صورت می گرفت وضعیت بازار گوشت قرمز متعادل‌تر بود اما اکنون با آمدن فصل سرما و بروز مشکل در ترانزیت گوشت قرمز، بازار داخلی نیز ملتهب‌تر شده است.

آخرین بررسی‌ها از وضعیت بازار گوشت قرمز نشان می‌دهد که در حال حاضر هر کیلوگرم گوشت گوساله راسته ۴۰ هزار تومان، گوشت گوساله کیلویی ۳۶ هزار تومان، گوشت مخلوط گوساله ۳۳ هزار تومان، ‌ گوشت ماهیچه گوساله کیلویی ۴۳ هزار تومان و گوشت استیکی که گران‌ترین نوع  گوشت قرمز است کیلویی ۵۰ هزار تومان عرضه می‌شود.

همچنین در میان دیگر اقلام مغز ران گوسفندی کیلویی ۳۷ هزار و ۵۰۰ تومان، ‌شقه با گردن گوسفندی کیلویی ۳۸ هزار تومان، سردست گوسفندی کیلویی ۳۸ هزار تومان، گوشت گردن گوسفندی کیلویی ۳۶ هزار و ۶۰۰ تومان، ‌گوشت گوساله فیله کیلویی ۵۰ هزار تومان و گوشت چرخ کرده کیلویی ۳۹ هزار تومان فروخته می‌شود.

انواع گوشت قرمز قیمت
گوشت مخلوط گوساله ۳۳ هزار تومان
گوشت گوساله ۳۶ هزار تومان
گوشت گوساله راسته ۴۰ هزار تومان
گوشت ماهیچه گوساله ۴۳ هزار تومان
گوشت استیکی ۵۰ هزار تومان
مغز ران گوسفندی ۳۷ هزار و ۵۰۰ تومان
شقه با گردن گوسفندی ۳۸ هزار تومان
سردست گوسفندی ۳۸ هزار تومان
گوشت گردن گوسفندی ۳۶ هزار و ۶۰۰ تومان
گوشت گوساله فیله ۵۰ هزار تومان
گوشت چرخ کرده ۳۹ هزار تومان
کله پاچه(هر دست) ۳۵ هزار تومان
(جمعه ۱۰ دی ۱۳۹۵) ۱۷:۵۰

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها