جمعه / ۱۰ دی ۱۳۹۵ / ۱۷:۴۹
سرویس : آرد و غلات، مواد نشاسته ای
کد خبر : ۶۹۲۹۹
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس آرد و غلات، مواد نشاسته ای

دلایل افزایش تولید گندم با وجود کاهش سطح کشت

مجری طرح گندم گفت: با وجود کاهش سطح زیر کشت نسبت به 3 سال اخیر برداشت گندم و خرید تضمینی دولت امسال نسبت به سال 92، حدود 3 برابر شده است.

اسماعیل اسفندیاری پور  یکی از دلایل افزایش تولید گندم در کشور را اصلاح وضعیت آبیاری و استفاده از مکانیزاسیون به طور ویژه در مزارع گندم عنوان کرد و افزود: میزان توزیع بذر مناسب بین کشاورزان 62 درصد افزایش یافته و همچنین کود در بهترین شرایط در اختیار کشاورزان قرار می‌گیرد.

وی اضافه کرد: پس از برجام و برداشته شدن یکسری از محدودیت‌ها سموم علف‌کش مناسب وارد کشور شده و در اختیار کشاورزان قرار می‌گیرد و همه این مسائل سبب شده تا شاهد افزایش عملکرد در واحد سطح باشیم.

اسفندیاری‌پور به این نکته اشاره کرد که برای سال زراعی جدید نیز سموم علف‌کش‌های گندم از دهه سوم دی‌ماه بین کشاورزان توزیع می‌شود و طبق برآورد ما 6 میلیون هکتار گندم نیاز به سموم علف‌کش دارد که همه نیاز آن به اندازه کافی تأمین شده است.

وی به منحنی رشد تولید گندم در کشور هم اشاره‌ای کرد و گفت:‌ سال 92، 6 میلیون و 400 هزار هکتار زیر کشت گندم رفت و از آن 4 میلیون و 800 هزار تن گندم به صورت خرید تضمینی انجام شده است.

مجری طرح گندم با بیان اینکه امسال سطح زیر کشت گندم 5 میلیون و 930 هزار هکتار بوده افزود:‌ با وجود کاهش سطح زیر کشت شاهد افزایش برداشت بودیم، تا جایی که دولت 11 میلیون و 500 هزار تن گندم از کشاورزان به صورت تضمینی خریداری کرد./ فارس
(جمعه ۱۰ دی ۱۳۹۵) ۱۷:۴۹

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها