پنج شنبه / ۹ دی ۱۳۹۵ / ۰۹:۵۱
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۶۹۲۸۸
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا

سرمازدگی باغات مازندران درست مدیریت نشد

رئیس اتحادیه باغداران مازندران ضمن انتقاد از عدم مدیریت صحیح بحران ایجاد شده برای باغات این استان گفت: از ۵۰۰ هزارتن محصول خسارت دیده تنها حدود ۸هزارتن آن وارد صنایع تبدیلی شد.

محمدرضا شعبانی با بیان اینکه دولت توان جبران خسارت باغداران مازندرانی را ندارد، اظهارداشت: اگر هم کاری انجام می‌شود، به قدری کند است که نتیجه مثبتی ندارد.

وی تصریح کرد: در این شرایط، باغداران وضعیت خوبی ندارند و از مردم تقاضا دارند هر کس بین ۳ تا ۵ کیلوگرم از محصولات خسارت دیده آنان را خریداری کند تا بخشی از مشکلاتی که در این زمینه برای تولیدکنندگان ایجاد شده، حل شود.

رئیس اتحادیه باغداران مازندران با بیان اینکه پرتقال‌های خسارت دیده، تلخ و غیرقابل استفاده نیستند، افزود: بیشتر مشکل این پرتقال‌ها، کم آبی درون آنها است.

شعبانی با اشاره به اینکه دولت در این زمینه ما را رها کرده و تولیدکنندگان نیز انتظاری از مسئولان ندارند، درباره اینکه چه میزان از محصولات خسارت دیده وارد بخش صنایع تبدیلی شده است؟ گفت: حدود ۵۰۰ هزارتن از مرکبات استان مازندران دچار خسارت و تنها نزدیک به ۸ هزارتن آن وارد صنایع تبدیلی شده ضمن اینکه ظرفیت آبمیوه گیری ما در روز ۳۰۰ هزارتن است.

وی اضافه کرد: خسارت باغداران مازنی بر اثر سرمازدگی که اخیرا اتفاق افتاد حدود ۱۰۰۰ میلیارد تومان برآورد شده است.

شعبانی ضمن انتقاد شدید از عدم مدیریت صحیح برای حل بحران ایجاد شده در مازندران، افزود: ما برای شب عید مشکلی در زمینه تامین میوه نداریم.

وی با بیان اینکه عده‌ای با سواستفاده از شرایط پیش آمده بحث  کمبود محصول و واردات را مطرح کرده‌اند، افزود: ما دو منبع تامین پرتقال داریم که یکی شمال و بویژه مازندران است و منبع دیگر بخش جنوب کشور است.

رئیس اتحادیه باغداران مازندران با اشاره به اینکه حدود ۴۰۰ تا ۵۰۰ هزارتن پرتقال در کشور از اسفند به بعد برداشت می‌شود، ادامه داد: مصرف شب عید ما بین ۱۵۰ تا ۲۰۰ هزارتن است بنابراین مشکلی در زمینه تامین نداریم.

وی تاکید کرد: ما از الان تا فروردین ماه مشکلی در زمینه تامین پرتقال در کشور نداریم. / مهر
(پنج شنبه ۹ دی ۱۳۹۵) ۰۹:۵۱

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها