سه شنبه / ۷ دی ۱۳۹۵ / ۰۹:۲۶
سرویس : آرد و غلات، مواد نشاسته ای
کد خبر : ۶۹۲۵۴
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس آرد و غلات، مواد نشاسته ای

تولید بذور گندم به‌طور کامل به بخش خصوصی واگذار شد

رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی با تاکید بر اینکه تولید بذور گندم به‌طور کامل به بخش خصوصی واگذار شده است، گفت: تولید بذور هسته‌ای که کار سختی است به عهده دولت قرار دارد.

 اسکندر زند در گردهمایی سالانه بخش تحقیقات سبزی، صیفی و حبوبات آبی که در موسسه تحقیقات، اصلاح و تهیه نهال و بذر برگزار شد، اظهار کرد: تولید بذور هسته‌ای که کار سختی است به عهده دولت قرار دارد و وظیفه تولید بذور مادری و گواهی‌شده به بخش خصوصی واگذارشده است.

وی با تأکید بر اینکه تولید بذور گندم به‌طور کامل به بخش خصوصی واگذارشده که درآمدزایی و اشتغال‌زایی مناسبی داشته است، گفت: در زمینهٔ واگذاری فرایند تولید بذور حبوبات به بخش خصوصی اقداماتی انجام‌شده است.

رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی در بخش دیگری به ورود بخش خصوصی در خارج از کشور به حوزه تولید بذور هیبرید سبزی و صیفی اشاره کرد.

زند با ابراز تأسف از اینکه در ایران نه‌تنها بخش خصوصی به این حوزه به‌طورجدی ورود پیدا نکرده است، گفت: در دولت‌های گذشته نیز اهتمامی برای ورود به حوزه تولید بذور هیبرید سبزی و صیفی ندیده‌ایم.

معاون وزیر جهادکشاورزی بر حمایت دولت از بخش خصوصی برای ورود به حوزه تولید بذور هیبرید سبزی و صیفی تأکید کرد و گفت: برای تحقق این مهم باید از ظرفیت دانشگاه‌ها استفاده کنیم.

وی با تأکید بر ایجاد فضای دانش‌بنیان در حوزه تولید بذور هیبرید سبزی و صیفی تأکید کرد و گفت: در این زمینه همکاری‌های مشترکی میان جهاد دانشگاهی و دانشگاه تهران انجام‌شده است.

رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی بابیان اینکه در حال حاضر درزمینهٔ تولید بذور خیار، فلفل و بادمجان شرکت‌های خصوصی داخلی ورود کرده‌اند، از صدور این بذور توسط بخش خصوصی خبر داد و گفت: امیدواریم در این حوزه درآمدزایی ایجاد شود.

معاون وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه تاکنون ۴۱۷ رقم جدید از بذور کشاورزی معرفی‌شده که حدود ۲۰۰ رقم آن‌ها مربوط به غلات هستند، گفت: این غلات عمدتاً دانه‌ریز است که شامل گندم دیم، گندم آبی، جو، تریتیکاله و چاودار می‌شود بقیه ارقام مربوط به ذرت، پنبه، سبزی و صیفی، حبوبات و بعضی از محصولات مثل دانه‌های روغنی است.

زند با تأکید بر اینکه از ۴۱۷ رقم جدید ۱۳۵ رقم مربوط به گندم است، گفت: گندم در ایران محصولی اصلی و استراتژیک به‌حساب می‌آید./ مهر
(سه شنبه ۷ دی ۱۳۹۵) ۰۹:۲۶

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها