دوشنبه / ۶ دی ۱۳۹۵ / ۲۳:۰۵
سرویس : آزمایشگاه، گواهینامه ها و اسانس
کد خبر : ۶۹۲۵۰
گزارشگر : ۱۰۰۶
سرویس آزمایشگاه، گواهینامه ها و اسانس

اجرای استاندارد ذبح و صید در 10 مرکز برای نخستین بار / کاهش مصرف نمک و شکر در دستور کار دولت قرار دارد

رئیس سازمان استاندارد کشور با اشاره به اجرای استاندارد ذبح و صید در ۱۰ مرکز گفت: با وزارت جهاد کشاورزی برای پایش آلاینده‌ها در محصولات کشاورزی تفاهمنامه امضا شد.

نیره پیروزبخت امروز در اولین همایش تخصصی امنیت غذا، سلامت و توسعه اظهار کرد: در بخش کشاورزی و صنایع غذایی کشور 371 استاندارد اجباری غذایی و کشاورزی داریم، اما باید توجه داشت که فقط به این استانداردهای اجباری نمی‌توان بسنده کرد و توجه همه جانبه را در این خصوص نیازمندیم.


وزارت جهاد کشاورزی و سازمان استاندارد برای کاهش آلاینده‌های بخش کشاورزی تفاهم امضا کردند

رئیس سازمان استاندارد کشور ادامه داد: براساس همکاری مشترک با وزارت جهاد کشاورزی دستورالعمل مشترکی در موضوع آلاینده‌های محصولات کشاورزی به امضا رسانده‌ایم و امیدواریم که  همکاری مشترک مناسبی در این‌باره داشته باشیم.

 

کاهش نمک و شکر در دستور کار دولت قرار دارد

وی با اشاره به نگرانی مسئولین دولتی درباره میزان مصرف بالای نمک و شکر در کشور گفت: با همکاری وزارت بهداشت اقدامات مناسبی برای کاهش مصرف نمک و شکر در دستور کار قرار گرفته شده است و گزارشاتی نیز در این خصوص در شورای عالی سلامت مطرح شده است.

پیروزبخت در ادامه سخنان خود با اشاره به استانداردسازی نان‌های سنتی در کشور گفت: استاندارد اجباری نان سنتی با محوریت وزارت‌بهداشت و سازمان استاندارد برای ارتقای کیفیت سلامت این محصول در دستور کار قرار دارد که گزارش آن نیز به شورای عالی سلامت ارائه شده است.

 

پایش ویژه فرآورده‌های لبنی برای بررسی وضعیت مصرف روغن گیاهی

وی همچنین در خصوص وضعیت کشاورزی ارگانیک در کشور گفت: برای توسعه کشاورزی ارگانیک و صدور مجوز آلاینده‌ها در محصولات کشاورزی اقداماتی در دستور کار است همچنین پایش ویژه فرآورده‌های لبنی برای بررسی وضعیت مصرف روغن گیاهی در آنها انجام شده است.

وی همچنین در مورد پایش آب شرب کشور گفت: پایش آب شرب مصرفی مردم انجام و گزارش آن نیز در اختیار دولت قرار گرفته است.

رئیس سازمان استاندارد کشور در بخش دیگری از صحبت‌های خود با بیان اینکه برای امنیت غذایی مردم باید به یکپارچگی غذا در کشور توجه داشت، گفت: 3 مولفه اصالت، ایمنی و کیفیت غذا به طور تواما مورد توجه ما است و ما معتقدیم که بحث اصالت‌سنجی که در کشورهای دیگر به جد رعایت می‌شود در ایران نیز باید رعایت شود.

پیروزبخت اضافه کرد: در صورتی که به موضوع اصالت‌سنجی غذای تولیدی کشورمان توجه نشود صنعت صادرات مواد غذایی کشور در آینده با همان مشکلی مواجه می‌شود که پسته به خاطر «آفلوتوکسین» موجود در آن مواجه شد.

وی با بیان اینکه یکپارچگی غذا باید به صورت همه جانبه در کشور مورد توجه قرار گیرد گفت: اکنون نگرانم که دشمنان کشور از این راه با ایران مقابله کنند. .

رئیس سازمان استاندارد کشور گفت: در ایران نباید یک روز نگران آلاینده‌ها،< سموم و غیره باشیم بلکه باید بر وضعیت زنجیره غذا از مزرعه تا سفره مردم مورد توجه قرار گیرد.

 

* استاندارد ذبح و صید در کشور اجرا شد

وی اضافه کرد: در کشورهای اسلامی که غذای حلال مورد توجه قرار می‌گیرد بحث مشخصات اصالت مورد تاکید است که برای ورود به این بازار ایران نیز باید به بحث اصالت غذا در بازارهای صادراتی توجه کند.

رئیس سازمان استاندارد کشور در پایان صحبت‌های خود با اشاره به همکاری مشترک نماینده ولی فقیه در جهاد کشاورزی با سازمان استاندارد گفت: براین اساس برنامه بسته‌ای علاوه بر نظارت شرعی نظارت استانداردی نیز صورت می‌گیرد  که این امر به صورت پایلوت در 10 کشتارگاه کشور انجام می‌شود و بر روی محصول دو امضا از ارگانهای یاد شده قید می‌شود 

(دوشنبه ۶ دی ۱۳۹۵) ۲۳:۰۵

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها