دوشنبه / ۶ دی ۱۳۹۵ / ۱۰:۴۱
سرویس : چاشنی، ادویه ها و کنسرو غیرگوشتی
کد خبر : ۶۹۲۴۰
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس چاشنی، ادویه ها و کنسرو غیرگوشتی

دست رد کارخانه‌های رب به گوجه‌فرنگی‌های انباشت شده

در حالی با انباشت گوجه فرنگی‌های رسیده در بازار و افت قیمت این محصول مواجه هستیم که با توجه به تعطیلی کارخانه‌های کنسرو رب گوجه فرنگی و فعالیت فصلی آنها، امکان کنسرو این محصول وجود ندارد.

محمد میررضوی - دبیرکل سندیکای صنایع کنسرو ایران -درباره انباشت گوجه‌فرنگی و افت قیمت این محصول در بازار و امکان کنسرو این محصول غذایی، اظهار کرد: کارخانه‌های کنسرو رب گوجه فرنگی به صورت فصلی کار می‌کند و دوره زمانی مربوط به فعالیت آنها از اردیبهشت ماه تا پایان تابستان است.

وی ادامه داد: گوجه فرنگی انبار شده مربوط به شهرهای گرمسیری ایران از جمله بندرعباس و بوشهر است و باید بدانیم که در هیچ مقطع زمانی تا این حد قیمت گوجه فرنگی کاهش پیدا نکرده است.

میررضوی با تاکید بر اینکه امکان فعالیت کارخانجات کنسرو رب گوجه فرنگی در این مقطع زمانی وجود ندارد، بیان کرد: با توجه به اینکه کارخانجات به صورت فصلی فعالیت می‌کنند و کارگران آنها نیز به صورت فصلی استخدام می‌شوند در حال حاضر شرایط فعالیت آنها وجود ندارد مگر اینکه دولت تدبیری در این زمینه بیاندیشد تا ضرر و زیان مربوط به بخش‌های مختلف جبران شود، چرا که کارخانه‌ها در حال حاضر تعطیل هستند و دستگاه‌های خود را شست‌وشو داده‌اند و کارگران‌شان در مرخصی فصلی به سر می‌برند و در شغل‌های دیگری فعالیت می‌کنند.

وی ادامه داد: همانگونه که دولت در مورد پرتقال‌های سرمازده تصمیم‌گیری کرد و با تامین اعتبار تا حد ممکن از خسارت وارده به باغداران جلوگیری شود باید در مورد گوجه فرنگی نیز چنین تدبیر مشابهی اتخاذ شود، چرا که با توجه به رسیده بودن گوجه فرنگی‌ها در مقطع زمانی فعلی امکان انبار آنها نیز وجود ندارد.

به گزارش ایسنا، به دلیل انباشت تولید گوجه‌فرنگی، قیمت این محصول در مغازه‌های سطح شهر کاهش یافته است؛ به وطریکه حدود یک ماه قبل قیمت گوجه‌فرنگی به ازای هر کیلوگرم ۴۰۰۰ تومان بود که طی روزهای اخیر به کیلویی ۵۰۰ تا هزار تومان کاهش یافته است./ ایسنا
(دوشنبه ۶ دی ۱۳۹۵) ۱۰:۴۱

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها