شنبه / ۴ دی ۱۳۹۵ / ۱۰:۰۰
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۶۹۲۰۴
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق تهران

ساختار کشاورزی ایران با صنعتی شدن بیگانه است

صنعتی شدن کشاورزی ایران هدف مناسبی است اما به دلیل ساختار معیشتی کشاورزی کشورمان به‌زودی محقق نمی‌شود.

رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق تهران در گفت‌وگو با سایت خبری اتاق تهران درباره حمایت‌های دولت از کشاورزی ایران و تأکید رئیس‌جمهور بر عدم پاسخگویی کشاورزی سنتی به نیازهای امروز گفت: ساختار کشاورزی ایران معیشتی است و تغییر این ساختار نیازمند اقداماتی از سوی دولت است که ازجمله آن‌ها تجدیدنظر درباره خرید تضمینی است.

زرگران گفت: تا زمانی که بخواهیم محصول کشاورزی را از کشاورز بر اساس شیوه خرید تضمینی خریداری کنیم انگیزه‌ای برای رشد و صنعتی کردن کشاورزی ایجاد نمی‌شود. پایه کشاورزی ما معیشتی است و با این روش در مسیر صنعتی شدن و مکانیزاسیون قرار نمی‌گیرد.

عضو هیئت نمایندگان اتاق تهران با اشاره به اینکه تأکید مسئولان بر عدم پاسخگویی کشاورزی به این شیوه درست است اما صنعتی شدن کشاورزی ایران به‌زودی ممکن نیست گفت: سیاست‌هایی که از سوی وزارت جهاد کشاورزی اعمال‌شده بیشتر سیاست‌های حمایتی بوده است تا سیاست‌های توسعه کشاورزی.

زرگران ادامه داد: در کشاورزی معیشتی همیشه این خطر وجود دارد که بخشی از جامعه روستایی و اقتصاد ایران دچار معضل شود درنتیجه دولت نمی‌تواند حمایتش را قطع کند. تحقق کشاورزی صنعتی هدفی عالی است اما دسترسی با آن در حال حاضر با توجه به ساختار فعلی کشاورزی ما ممکن نیست و زمان‌بر است.
(شنبه ۴ دی ۱۳۹۵) ۱۰:۰۰

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها