شنبه / ۴ دی ۱۳۹۵ / ۰۹:۲۱
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۶۹۱۹۶
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا

آموزش و ترویج؛ حلقه مفقوده بخش کشاورزی

دبیر مجمع ملی نخبگان کشاورزی گفت: چند سالی است که به سبب نبود بودجه مستقل آموزش و ترویج در بخش کشاورزی عملیاتی نشده است.

علی خان محمدی دبیر مجمع ملی نخبگان کشاورزی ، با اشاره به وضعیت آموزش و ترویج بخش کشاورزی اظهار داشت: چند سالی است که به سبب نبود بودجه مستقل، آموزش و ترویج در بخش کشاورزی عملیاتی نشده است.

وی افزود: با تقویت معاونت ترویج، سایر معاونت های این بخش اعم از تولیدات گیاهی، سیستم های نوین آبیاری و... نیز کارآمدتر خواهند شد چرا که در شرایط فعلی علی رغم بلاعوض بودن 85 درصد تسهیلات سیستم های نوین آبیاری به سبب فقدان آموزش کشاورزان، بهره برداری چندانی از این سیستم ها برده نمی شود.

خان محمدی با اشاره به اینکه آموزش و تحقیقات از کشاورزان دور است، گفت: در حال حاضر کشاورزی کشور سنتی و رها شده است که با این روند به اهداف اقتصاد مقاومتی دست نخواهیم یافت.

دبیر مجمع ملی نخبگان کشاورزی با اشاره به توسعه شرکت های دانش بنیان اظهار داشت: با توجه به آنکه ترویج مکانیزاسیون،بذر، سیستم های نوین آبیاری در بخش کشاورزی از اهمیت بالایی برخودار است از این رو توسعه شرکت های دانش بنیان باید با آموزش و انتقال تکنولوژی به بخش همراه باشد./باشگاه خبرنگاران جوان
(شنبه ۴ دی ۱۳۹۵) ۰۹:۲۱

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها