پنج شنبه / ۲ دی ۱۳۹۵ / ۱۱:۳۷
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۶۹۱۸۶
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا

واردات مرکبات منتفی است

مدیر عامل اتحادیه مرکزی نظارت تعاونی روستایی گفت: بررسی‌های اولیه حاکی از آن است که سرمازدگی اخیر 20 درصد خسارت به باغ مرکبات وارد کرده ، اما با این وجود نیازی به واردات برای بازار شب عید نیست.

رحمت اله بنار مدیر عامل اتحادیه مرکزی نظارت تعاونی روستایی، با بیان اینکه  نیازی به واردات میوه شب عید وجود ندارد، اظهار داشت: با توجه به برآورد افزایش تولید مرکبات قبل از بروز سرما و یخبندان، وزارت جهاد کشاورزی سیاست بازار در ازای بازار را اتخاذ کرد تا تولیدکنندگان متحمل ضرر و زیان نشوند.

وی افزود:  بررسی‌های اولیه حاکی از آن است که سرمازدگی اخیر 20 درصد خسارت وارد کرده اما با این وجود نیازی به واردات مرکبات برای بازار شب عید نیست.

بنار ادامه داد: با توجه به آنکه تاکنون خرید تضمینی میوه از سوی دولت اجرا نشده اما در سال جاری وزارت جهاد در جهت حمایت از کشاورزان با وجود سرمای بی سابقه اقدام به خرید تضمینی مرکبات از باغداران کرده است.

 مدیر عامل اتحادیه مرکزی نظارت تعاونی روستایی در پاسخ به این سوال که چرا خرید میوه برای تنظیم بازار شب عید با تاخیر روبرو شده است، تصریح کرد: سرمازدگی اخیر تاخیر در خرید میوه برای بازار شب عید را رقم زده است که طی چند روز آینده کارشناسان اطلاعاتی دقیق از میزان میوه موجود درانبارها، روی درخت و سورتینگ ها می دهند و درنهایت از اوایل دی ماه خرید آغاز می شود./  باشگاه خبرنگاران جوان
(پنج شنبه ۲ دی ۱۳۹۵) ۱۱:۳۷

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها