سه شنبه / ۳۰ آذر ۱۳۹۵ / ۰۸:۴۵
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۶۹۱۵۵
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا

تاخیر در اعلام نرخ خرید تضمینی محصولات چه بر سر تولید می آورد؟

رئیس تشکل های بخش کشاورزی گفت: کشاورزان با تاخیر در اعلام نرخ خرید تضمینی محصولات کشاورزی، کشاورزان نمی توانند برنامه ریزی اقتصادی مناسبی داشته باشند از این رو در انتخاب کشت و تامین منابع مالی دچار مشکل می شوند.

مسعود اسدی رئیس تشکل های بخش کشاورزی   با اشاره به تاخیر در اعلام نرخ خرید تضمینی محصولات کشاورزی اظهار داشت: بهترین زمان اعلام نرخ خرید تضمینی محصولات قبل از فصل کشت است تا کشاورزان بتوانند با خیالی آسوده به تولید بپردازند.

وی با اشاره به اینکه افزایش 2 درصدی نرخ خرید تضمینی گندم دردی را دوا نمی کند، افزود: با توجه به تورم 9 تا 11 درصدی، این افزایش نرخ نمی توانند جوابگوی هزینه کشاورزان باشد از این رو در سال های آتی با کاهش تولید مواجه خواهیم شد.

اسدی ادامه داد: با گذشت سه ماه از فصل کشت ، تاخیر در اعلام نرخ خرید تضمینی محصولات جای سوال دارد چرا که کشاورزان با استمرار این روند نمی توانند برنامه ریزی اقتصادی مناسبی داشته باشند.  

رئیس تشکل های بخش کشاورزی تصریح کرد: با وجود آنکه تاخیر و اعلام به موقع نرخ خرید تضمینی محصولات در همه دولت ها بوده از این رو انتظار می رود که دولت در جهت حمایت از کشاورزان برنامه ریزی مناسبی در این جهت داشته باشد تا آنها در انتخاب کشت و تامین منابع دچار مشکل نشوند.

 تاخیر در اعلام نرخ محصولات، دغدغه کشاورزان شد

همچنین مجتبی شادلو نائب رئیس اتحادیه باغداران تهران  گفت: تاخیر در اعلام نرخ خرید تضمینی محصولات و افزایش 2 درصدی گندم دغدغه خاطر کشاورزان را به همراه داشته است.

وی با اشاره به اینکه افزایش نرخ خرید تضمینی محصولات استراتژیک یک مزیت تلقی می شود، افزود: این درحالی است که نرخ خرید تضمینی در محصولات باغی و جالیزی کاربرد چندانی ندارد.

شادلو ادامه داد: با اجرای برنامه  الگوی کشت و تنظیم بازار، دیگر خرید تضمینی محصولات کاربردی ندارد.

نائب رئیس اتحادیه باغداران در پایان تصریح کرد: دولت مانند سال های گذشته در خرید تضمینی محصولات با مشکلاتی نظیر کمبود بودجه روبرو شد که درنهایت این مشکلات، تاخیر در اعلام نرخ خرید محصولات را به همراه داشته است./  باشگاه خبرنگاران جوان
(سه شنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۵) ۰۸:۴۵

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها