دوشنبه / ۲۹ آذر ۱۳۹۵ / ۱۱:۴۱
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۶۹۱۴۵
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا

گشایش بازارهای خارجی به روی محصولات کشاورزی ایرانی

مدیر عامل شرکت بازرگانی تعاونی کشاورزی ایران گفت: با توجه به ظرفیتهای تولیدی کشور، زیر ساخت‌های لازم برای افزایش صادرات محصولات ایرانی به بازارهای خارجی فراهم می شود.

هدایت اصغری مدیر عامل شرکت بازرگانی تعاونی کشاورزی ایران اظهار داشت : ظرفیتهای تولیدی بسیار خوبی در بخش کشاورزی داریم و حتی در بسیاری از بخش‌ها مازاد تولید هم وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه باید بخشی از تولیدات در بخش کشاورزی به بازارهای دیگرصادر شود، افزود: با توجه به حجم مازاد تولیدات داخلی فراهم کردن زیر ساخت‌های لازم برای صادرات ضروری است.

اصغری معرفی محصولات ایرانی را اولین گام برای راهیابی به بازارهای صادراتی دانست و افزود: در این راستا به دنبال برگزاری نمایشگاه‌ها وجشنواره‌های مختلف بوده تا ضمن ایجاد انسجام و همبستگی بین تولید کنندگان، اطلاعات مرتبط با بازارهای صادراتی را در اختیار آنها قرار داده تا به بازارهای هدف راه پیدا کنند.

وی با بیان اینکه فرصت خوبی برای ورود به بازارهای روسیه و عراق فراهم شده، تصریح کرد:در کشور روسیه و عراق زیرساخت‌های مختلف از جمله انبار،دفتر، سرد خانه، برند، حساب بانکی و امکانات لجستیک فراهم شده و برای استفاده بهتر از این امکانات، 4 نمایشگاه و جشنواره تا پایان سال جاری برگزار خواهیم کرد.

 مدیر عامل شرکت بازرگانی تعاونی کشاورزی ایران اظهار داشت:هدف از برگزاری این نمایشگاه‌ها و جشنواره ها معرفی ظرفیت‌ها و توانمندی‌های بخش کشاورزی در بازارهای داخلی و خارج از کشور است و باید بتوانیم بخش کشاورزی را به یک تشکل منسجم تبدیل کنیم.

وی گفت: برای حمایت از تولید کنندگان داخلی در حوزه کشاورزی باید برای بخش مازاد تولیدات برنامه ریزی  و بستر صادرات محصولات فراهم شود.

اصغری در پایان تاکید کرد: معمولا مازاد 10تا15 درصدی تعادل بازار را به هم می زند و با کاهش قیمت‌های بازارهای داخلی، تولید کنند گان متضرر می شوند، اگر بتوان این مازاد محصول را به بازارهای هدف صادر کرد ، هم در بازارهای داخلی سود قابل توجهی نصیب تولیدکنندگان می شود و هم در بازارهای خارجی سهم خوبی بدست خواهند آورد./  باشگاه خبرنگاران جوان
(دوشنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۵) ۱۱:۴۱

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها