دوشنبه / ۲۹ آذر ۱۳۹۵ / ۰۹:۴۳
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۶۹۱۳۷
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا

ارتقای تولیدات کشاورزی مرهون تحقیق و پژوهش/ منتظر ابلاغ خرید تضمینی محصولات کشاورزی هستیم

وزیر جهادکشاورزی گفت: باتوجه به وجود بیماری ها و آفات قرنطینه ای جدید و محدودیت های منابع پایه، ارتقای تولیدات کشاورزی مرهون تحقیقات و پژوهش در این بخش است.

 «محمود حجتی» عصر  (یکشنبه) در حاشیه مراسم واگذاری دانش فنی دستاوردهای بخش کشاورزی به بخش خصوصی و آخرین روز هفته پژوهش و فناوری در محل سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی (تات) در جمع خبرنگاران افزود: اگر تحقیقات و پژوهش در بخش کشاورزی نبود بطور قطع تولیدات طبیعی این بخش دچار مشکل می شد و مشکلاتی را برای کشور در پی داشت.
وی اظهار داشت: امروز و با تلاش محققان و پژوهشگران در موسسه های تحقیقاتی بخش کشاورزی و مراکز تحقیقاتی سراسر کشور، به پیشرفت های قابل توجهی در این بخش دست یافته ایم.
حجتی ادامه داد: در دوره اخیر با همکاری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، ارتباطات فیمابین تحقیقات کاربردی و پژوهش های دانشگاهی مستحکم شد.
وی با بیان این که بسیاری از پایان نامه های بخش کشاورزی به مسایل روزمره این بخش در عرصه های مختلف مرتبط است، ضمن اشاره به افزایش روند این ارتباطات بین سازمان تات و دانشگاه، ابراز امیدواری کرد هر روز شاهد دستاوردهای جدید در انواع بذور و واگذاری قراردادهای جدید به بخش خصوصی باشیم.
به گفته وزیر جهادکشاورزی ، تاکنون بیش از 170 قرارداد توسط شرکت های دانش بنیان بخش کشاورزی منعقد شده است.

** خرید تضمینی محصولات

حجتی با اشاره به تاخیر در خرید تضمینی محصولات کشاورزی خاطرنشان کرد: مرداد ماه گذشته پیشنهاد کارشناسی شده خرید تضمینی محصولات کشاورزی به شورای اقتصاد ارایه شد و اینک مراحل نهایی خود را می گذراند.
وی با بیان اینکه نرخ خرید تضمینی محصولات تاکنون از سوی شورای اقتصاد ابلاغ نشده، ابراز امیدواری کرد نرخ خرید تضمینی به شکلی ابلاغ شود که مشکلی در روند تولید و پایداری تولید در این بخش ایجاد نشده و دل نگرانی های تولیدکنندگان برطرف شود.

** نرخ خرید گندم تضمینی
حجتی درباره نارضایتی گندم کاران از پیشنهاد قیمت 13 هزار ریالی گندم از سوی شورای اقتصاد، گفت: بارها روی این نرخ بحث کردیم، اما هنوز نهایی نشده و همچنان در دست بررسی است.
به گزارش ایرنا، قیمت خرید تضمینی هر کیلوگرم گندم معمولی در سال زراعی گذشته 12 هزار و 705 ریال و گندم دوروم 13 هزار و 68 ریال تعیین شده بود که 10 درصد نسبت به سال زراعی قبل از آن افزایش داشت.
(دوشنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۵) ۰۹:۴۳

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها