چهارشنبه / ۱ دی ۱۳۹۵ / ۰۹:۱۳
سرویس : سرویس عمومی
کد خبر : ۶۹۱۱۲
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس سرویس عمومی
توسط سازمان ملی استاندارد ایران انجام شد :

افتتاح رسمی دبیرخانه اکو ریسکام در تهران

اواخرهفته پیش دبیرخانه ریسکام و نهاد مدیریت فنی ارزیابی انطباق درتهران رسما افتتاح شد.

دبیرخانه ریسکام و نهاد مدیریت فنی ارزیابی انطباق توسط سازمان ملی استاندارد ایران و به همت دفتر مطالعات تطبیقی و مشارکت در تدوین استانداردهای بین المللی ، به طور رسمی در تهران افتتاح شد.
یه گزارش فودنا ، سودابه یحیی زاده ، مدیرکل دفتر مطالعات تطبیقی و مشارکت در تدوین استاندارد های بین المللی با بیان اینکه ، موسسه منطقه ای استانداردسازی ، ارزیابی انطباق، تایید صلاحیت و اندازه شناسی ، ریسکام ، یکی از موسسات وابسته به سازمان همکاری های اقتصادی ( اکو ) است گفت : بهمن ماه 1382 اولین اجلاس وزرای صنایع کشورهای عضو اکو در تهران تشکیل و جمهوری اسلامی ایران و ترکیه به عنوان دو کشور هماهنگ کننده در حوزه های استانداردسازی و زمینه های مرتبط تعیین شدند.
وی افزود : نهاد ریسکام از فعالیت هایی که یکپارچگی بازار منطقه را به دنبال داشته باشد واز کشورهای عضو اکو برای حضور و افزایش سهم آنها در بازارهای جهانی حمایت می کند.
یحیی زاده ، هماهنگ سازی استانداردهای ملی کشورهای عضو اکو ، هماهنگ سازی روش های ارزیابی انطباق ، تایید صلاحیت و اندازه شناسی با هدف ایجاد تسهیلات در تجارت بین کشورها ، ارتقای کیفیت و ایمنی محصولات و حفاظت از محیط زیست و مصرف کنندگان و  ایجاد زمینه برای انتشار اطلاعات و ترویج و حمایت از مشارکت کشورهای عضو اکو در فعالیت های سازمان های بین المللی استانداردسازی ، ارزیابی انطباق ،تایید صلاحیت و اندازه شناسی را از مهمترین اهداف ریسکام برشمرد.
 گفتنی است ، دبیرخانه هیات مدیریت فنی استاندارد سازی در جمهوری ترکیه و دبیرخانه هیات مدیریت فنی ارزیابی انطباق در جمهوری اسلامی ایران قرار دارد.
همچنین دبیرخانه هیات مدیریت فنی تایید صلاحیت در جمهوری ترکیه و دبیرخانه هیات مدیریت فنی اندازه شناسی در جمهوری قزاقستان است.
سازمان ملی استاندارد ایران هم اکنون در رتبه 23 در میان 163 کشور قرار دارد و مسئولیت 4 دبیر خانه بین المللی را بر عهده دارد که دبیرخانه ریسکام نیز زیر نظر دفتر مطالعات تطبیقی و مشارکت در تدوین استانداردهای بین المللی فعالیت دارد.

(چهارشنبه ۱ دی ۱۳۹۵) ۰۹:۱۳

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها