یکشنبه / ۲۸ آذر ۱۳۹۵ / ۰۹:۱۵
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۶۹۱۰۴
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا

در بودجه سال آینده خبری از محصولات ارگانیک نیست

عضو هئیت رئیسه ارگانیک گفت: با وجود اهمیت بالای محصولات ارگانیک در سلامت افراد جامعه، در بودجه سال 96 خبری از توسعه تولید این محصولات نیست.

آزاد عمرانی عضو هئیت رئیسه ارگانیگ ، با اشاره به اینکه تولید محصولات ارگانیگ به شدت در اروپا در حال گسترش است، اظهار داشت: تولید و مصرف محصولات ارگانیک در دنیا به ویژه کشورهای اروپایی در حال افزایش است، به طوریکه سالانه گردش مالی این محصولات حدود 10 میلیارد دلار ارزیابی شده است.

وی افزود: افزایش هزینه های درمان منجر به تغییر رویکرد کشورها  به تولید محصولات ارگانیک شده از این رو لازم است جهت جلوگیری از بروز امراض و بیماری ها در کشور  به سمت و سوی توسعه محصولات ارگانیک گام برداریم.

عمرانی ادامه داد: با توجه به هزینه های بالای تولید، مصرف کنندگان باید هزینه بیشتری به خرید این محصولات اختصاص دهند.

عضو هئیت رئیسه ارگانیک با بیان اینکه براساس آمار 140 هزار هکتار زمین در کشور ما برای کشت محصولات ارگانیک مطابق با استانداردهای دنیا وجود دارد، گفت: گرچه وزارت جهاد کشاورزی در تلاش است که تولید محصولات ارگانیک را به سرعت افزایش دهد، اما توسعه آن نیازمند هزینه های بالا و حمایت های بودجه ای است که در شرایط کنونی علی رغم تلاش های وزارتخانه سازو کارهای مالی مناسبی در این جهت به کار گرفته نشده است.

وی در ادامه یادآور شد: با توجه به تاکید مقام معظم رهبری بر تولید محصولات ارگانیک، اما در بودجه سال 96 و برنامه ششم توسعه خبری از توسعه تولید محصولات ارگانیک نیست.

به گفته عمرانی در برنامه ششم توسعه تولید انبوه محصولات تراریخته در کانون توجه دولت قرار گرفته است./ د باشگاه خبرنگاران جوان
(یکشنبه ۲۸ آذر ۱۳۹۵) ۰۹:۱۵

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها