یکشنبه / ۲۸ آذر ۱۳۹۵ / ۰۹:۰۸
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۶۹۱۰۰
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا

ثبات نرخ ارز امری مهم در تسهیل تجارت بخش کشاورزی

قائم مقام خانه کشاورز گفت: اقدام دولت برای تک نرخی کردن ارز می تواند در میان مدت بر امر صادرات و واردات تاثیر گذار باشد.

عنایت اله بیابانی قائم مقام خانه کشاورز ، با اشاره به تاثیر نوسانات نرخ ارز در واردات و صادرات محصولات کشاورزی اظهار داشت: نوسانات نرخ ارز، بخش کشاورزی را به طور کامل تحت شعاع خود قرار داده است و از این رو اقدامات دولت برای تک نرخی کردن ارز می تواند در میان مدت بر امر صادرات و واردات نیز تاثیر گذار باشد.

وی افزود: نوسانات نرخ ارز موجب می شود تا صادرکنندگان و تولیدکنندگان نتوانند برنامه مدونی جهت امور خود داشته باشند و از این رو با تک نرخی شدن ارز ، کشاورزان می توانند برنامه های خود جهت واردات نهاده های مورد نیاز را براساس نرخ مشخصی برنامه ریزی  نمایند.

بیابانی ادامه داد:در صورت تک نرخی شدن ارز، صادرکنندگان می توانند شاخصه هایی را برای رقابت پذیری هر چه بیشتر در بازارهای هدف برنامه ریزی نمایند که این امر ساماندهی بازار پولی و مالی را نیز به همراه دارد.

وی در پاسخ به این سوال که نبود شفافیت در امر واردات و صادرات ناشی از وضعیت کنونی ارز است، تصریح کرد: در شفافیت امر واردات و صادرات عوامل مختلفی همچون تسهیل قوانین دست و پا گیر صادرات و انحصاری نبودن برنامه واردات تاثیر گذار است./ باشگاه خبرنگاران جوان
(یکشنبه ۲۸ آذر ۱۳۹۵) ۰۹:۰۸

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها