یکشنبه / ۲۸ آذر ۱۳۹۵ / ۰۸:۳۸
سرویس : آرد و غلات، مواد نشاسته ای
کد خبر : ۶۹۰۹۴
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس آرد و غلات، مواد نشاسته ای

جدال بر سر افزایش قیمت نان/ کاهش قیمت گندم سد راه افزایش نرخ نان

با توجه به آنکه رئیس اتحادیه نان های حجیم و نیمه حجیم بر افزایش قیمت نان به سبب بالا رفتن هزینه ها تاکید دارد اما در مقابل معاون داخلی بازرگانی دولتی با افزایش قیمت نان تا نیمه اول سال آینده مخالف است.

محمد جواد کرمی رئیس اتحادیه نان های حجیم و نیمه حجیم صنعتی  با اشاره به درخواست نانوایان مبنی بر افزایش قیمت نان اظهار داشت: نرخ نان طی سه سال اخیرعلی رغم سایر مولفه ها و خدمات مانند حقوق و دستمزد کارگری، آب و برق و گاز افزایشی نداشته است.

وی افزایش نرخ نان را ضرورت دانست و گفت: با توجه به گلایه های مصرف کنندگان از کیفیت نان باید گفت در صورت مخالفت با درخواست نانوایان شاهد بی کیفیت‌تر شدن نان خواهیم بود.

کرمی با اشاره به اینکه باید تمهیداتی جهت یکسان سازی نرخ گندم و آرد به کار گرفته شود، افزود: در حال حاضر گندم نانوایی های آزاد پز با قیمت 900 تومان و یارانه پز 665 تومان در اختیارشان قرار میگیرد و این درحالی است که دولت هر کیلو گندم را با نرخ 1270 تومان از کشاورزان خریداری می کند که با یکسان سازی نرخ گندم رقابتی سالم میان این سه گروه ایجاد می شود.

به گفته وی دولت با یکسان سازی نرخ گندم و آرد باید اجازه افزایش قیمت براساس  نرخ تورم را به نانوایی ها بدهد.

رئیس اتحادیه نان های حجیم و نیمه حجیم صنعتی ادامه داد: آزاد سازی نرخ گندم و آرد تنها راه نجات است چرا که در غیر این صورت نانوایی ها مجبور به کاهش کیفیت مواد اولیه خواهند بود.

وی تصریح کرد: آزاد سازی قیمت نان در سال 89، ارتقاء کیفیت گندم و آرد و درنهایت افزایش رضایتمندی افراد و کاهش دوریز را به همراه داشت که بعد از گذشت چند سال دوباره به ابتدای راه بازگشتیم چرا که در شرایط فعلی نانوایی ها در جریان بازار متضرر می شوند.

امسال قیمت گندم کاهش یافت

همچنین حسن عباسی معروفان معاون داخلی بازرگانی دولتی گفت: امسال نه تنها نرخ گندم و آرد در بازار گران نشده بلکه تا حدودی کاهش یافته است و از این رو امکان افزایش قیمت نان وجود ندارد.

وی قیمت فعلی نان را واقعی دانست و افزود: قیمت های فعلی رضایت نسبی مصرف کننده، دولت و نانوایی ها را در بردارد و از طرفی با توجه به  تصویب نرخ  1300 تومانی خرید گندم، افزایش قیمت نان تا نیمه اول سال آینده عاقلانه نیست.

عباسی معروفان تصریح کرد: درخواست نانوایان مبنی بر افزایش قیمت نان باید در کمیته آرد و نان کشور مورد بررسی قرار گیرد./ باشگاه خبرنگاران جوان
(یکشنبه ۲۸ آذر ۱۳۹۵) ۰۸:۳۸

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها