پنج شنبه / ۲۵ آذر ۱۳۹۵ / ۱۰:۱۲
سرویس : سرویس عمومی
کد خبر : ۶۹۰۸۲
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس سرویس عمومی

افزایش سهم ایران در بازار جهانی غذای حلال

نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی گفت که سهم ایران در معاملات یکهزار میلیارد دلاری غذاهای حلال دنیا در حال افزایش است.

حجت اسلام والمسلمین حسن عالمی چهارشنبه شب در آئین صدور پروانه و کد نظارت ذبح شرعی نخستین کشتارگاه طیور مازندران در ساری افزود : در چند سال اخیر کشورهای عضو سازمان کنفرانس اسلامی به صورت جدی پیگیر غذاهای حلال هستند .
وی همکاری دستگاههای دولتی را برای ارائه کد حلال در سه سال اخیر مناسب توصیف کرد و گفت : اکنون اساسنامه ذبح شرعی و آرم دار شدن غذاهای حلال در کشور تدوین شده است و سازمان استاندارد در داخل کشور این گواهی را با نظارت نمایندگی ولی فقیه صادر می‌کند.
عالمی بیان داشت : کشتارگاه های کشور نباید بدون حضور ناظر شرعی ذبح دام و طیور انجام دهند.
نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی به قانونی و استاندارد بودن ذبح دام و طیور در کشور اشاره کرد و گفت : تمام دست اندرکاران کشتارگاه صنعتی و سنتی باید ضوابط شرعی را رعایت کنند.
نخستین پروانه و کد نظارت ذبح شرعی کشتاره گاه طیور مازندران چهارشنبه شب در مراسمی با حضور نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی صادر شد.
بر اساس آمارهای رسمی هم اکنون بیش از 2 هزار و 500 واحد مرغداری در مازندران فعال است و سالانه حدود 210 هزار تن گوشت مرغ تولید می کنند .
این استان 17 واحد کشتارگاه صنعتی طیور دارد./ ایرنا
(پنج شنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۵) ۱۰:۱۲

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها