پنج شنبه / ۲۵ آذر ۱۳۹۵ / ۱۰:۰۶
سرویس : شیرینی و شکلات
کد خبر : ۶۹۰۸۰
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس شیرینی و شکلات

تولید سالانه ۷۵ هزار تن عسل در کشور

رییس موسسه علوم دامی ‌کشور گفت: در حال حاضر بیش از شش میلیون و ۷۰۰ هزار کلونی زنبور عسل در کشور وجود دارد که از این کلونی‌ها بیش از ۷۵ هزار تن عسل برداشت می‌شود.

مرتضی رضایی در نشستی خبری اظهارکرد: صنعت عسل یکی از صنایع فعال‌ کشور است و برای بیش از ۷۳ هزار نفر اشتغال ایجاد کرده است.

رضایی با اشاره به انعقاد قرارداد برای تولید پروبیوتیک در تغذیه زنبور عسل افزود: پروبیوتیک‌ها میکرو ارگانیسم‌هایی هستند که به همراه غذا مصرف می‌شوند و با استقرار در دستگاه گوارش زنبور عسل منجر به بهبود شرایط محیطی دستگاه گوارش می‌شوند.

این مسئول پیش بینی کرد استفاده از این پروبیوتیک‌ها باعث افزایش ۱۵ تا ۲۰ درصدی عسل تولیدی ‌کشور شود.

رضایی با بیان این‌که در فرآیند تولید عسل عوامل مختلفی دخیل است، ابراز کرد: در تولید عسل عوامل مختلفی همچون ژنتیک ملکه، شرایط محیطی، منابع گرده و شهد و ... موثر هستند.

رییس موسسه علوم دامی ‌کشور تصریح‌ کرد: یکی از عوامل مهم دیگر در تولید عسل با کیفیت سلامت زنبور عسل است که استفاده از مواد پروبیوتیکی می تواند به میزان قابل توجهی این سلامت را تضمین کند.

وی افزود: این مواد همچنین می‌توانند از شیوع بیماری ها جلوگیری کرده و میزان مصرف آنتی بیوتیک در کندوها را تعدیل کنند.

رضایی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به طرح های تحقیقاتی تصویب شده این موسسه اشاره کرد و گفت: سال گذشته ۷۰ طرح تحقیقاتی این موسسه به تصویب رسید.

وی اظهار کرد: یکی از دستاوردهایی‌که سال گذشته قرارداد انتقال دانش فنی آن توسط موسسه به امضاء رسید ایجاد یک کارخانه خوراک دام از سرشاخه‌های نیشکر در مرکز تحقیقاتی صفی آباد دزفول است که با سرمایه‌گذاری شرکت سرمایه‌گذاری جهاد نصر و بخش خصوصی تامین شده است.

این مسئول یادآور شد: در فاز اول راه‌اندازی این کارخانه قرار است ۴۰۰۰ تن خوراک دام از سرشاخه‌های نیشکر تولید شود.

رضایی در پایان پیش بینی کرد با راه‌اندازی فازهای بعدی دو سال‌آینده این تکنولوژی تا سطح تولید بیش از ۱۰۰ هزار تن در سال ارتقا یابد.
(پنج شنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۵) ۱۰:۰۶

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها