چهارشنبه / ۲۴ آذر ۱۳۹۵ / ۱۷:۰۳
سرویس : شیرینی و شکلات
کد خبر : ۶۹۰۷۳
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس شیرینی و شکلات

نرخ شیرینی شب یلدا تغییر نکرده است/ برخورد با متخلفان

رییس اتحادیه قنادان تهران با بیان این که نرخ شیرینی در2 سال اخیر تغییری نداشته است، گفت: نرخ شیرینی شب یلدا نیز امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته همچنان ثابت مانده است.

علی بهره مند روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایرنا درباره وضعیت قیمت شیرینی در آیین شب یلدا، افزود: با توجه به افزایش هزینه های تولید در دو سال اخیر، نرخ انواع شیرینی بالا نرفته است و براساس مصوبه 2 سال گذشته عمل می کنیم.
وی با اشاره به این که قیمت انواع مختلف شیرینی براساس کیفیت تعیین می شود، گفت: نرخ مصوب هر کیلوگرم انواع شیرینی تر و خامه ای درجه یک 150 هزار ریال، شیرینی دانمارکی 125 هزار ریال، شیرینی زبان، پاپیونی و برنجی 125 هزار ریال و کیک یزدی 90 هزار ریال تعیین شده است.
بهره مند افزود: قیمت هر کیلوگرم باسلق لوله ای ساده و باسلق لقمه ای گردویی بستگی به نوع مواد اولیه و کیفیت تولید آن متغیر است و نرخ ثابتی ندارد.
رییس اتحادیه قنادان تهران درباره نظارت بر عملکرد قنادی ها و شیرینی فروشی های کشور گفت: تمام قنادی ها و شیرینی فروشی های کشور تحت نظارت و بازرسی بهداشتی و قیمتی مستمر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، بازرگانی، اصناف کشور و اتحادیه قنادان و شیرینی فروشان کشور قرار دارند.
بهره مند گفت: هم اکنون در مجموع 30 هزار واحد قنادی و شیرینی فروشی در سراسر کشور فعال است که از این تعداد حدود یک هزار و 100 واحد پروانه دار در تهران فعالیت دارند.

** با شیرینی فروشان متخلف برخورد می شود
رییس اتحادیه قنادان افزود: در صورتی که مردم در خصوص قیمت یا کیفیت محصولات عرضه شده در قنادی ها و شیرینی فروشی های تهران شکایتی داشته باشند، می توانند با شماره تلفن 66944411 و 66944499 و در شهرستان ها با اتحادیه های مربوطه تماس بگیرند.
به گزارش ایرنا، برخی شیرینی فروشی های سطح شهر تهران هرکیلوگرم انواع شیرینی را با قیمتی بین 180 تا 210 هزار ریال( 18تا 21 هزارتومان) در سطح بازار عرضه می کنند.
(چهارشنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۵) ۱۷:۰۳

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها