چهارشنبه / ۲۴ آذر ۱۳۹۵ / ۰۹:۲۵
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۶۹۰۵۴
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا

۱۰.۵ هزا رمیلیارد تومان یارانه برای خرید تضمینی محصولات کشاورزی

معاون اجرایی رئیس‌جمهور گفت: برای خرید تضمینی محصولات کشاورزی سال زراعی جاری، یارانه ۱۰ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومانی در بودجه تعریف‌شده است.

محمد شریعتمداری  در خصوص نرخ خرید تضمینی گندم در سال جاری اظهار کرد: نرخ خرید تضمینی محصولات کشاورزی برای کشورمهم است اما نه به اندازه‌ای که درباره آن صحبت می‌شود.

وی افزود: دولت در سال‌های زراعی گذشته 100 درصد نرخ خرید تضمینی محصولات را افزایش داده است اما باید در نظر داشت که تنها عامل حمایت از کشاورزی افزایش نرخ خرید تضمینی نیست.

معاون اجرایی رئیس‌جمهور ادامه داد: برای خرید تضمینی محصولات کشاورزی سال زراعی جاری یارانه 10 هزار و 500 میلیارد تومانی در بودجه تعریف‌شده است.

وی تصریح کرد: خرید تضمینی درواقع برای آن انجام می‌شود که  اگر کشاورزان نتوانند محصولات خود را در بازار بفروشند دولت از آنها خریداری کند.

شریعتمداری با درباره بی‌کیفیت بودن بنزین‌های مصرفی در کشور گفت: تولید بنزین در اختیار دولت نیست و مانند سایر فعالیت‌های دیگر در دوره‌ای به بخش خصوصی واگذارشده اما  استاندارد اجباری از سوی سازمان ملی استاندارد دراین باره تدوین شده است.

وی افزود: هدف دولت آن است که با تکمیل کارخانه تولید بنزین، میزان تولید بنزین استاندارد در کشور را به 100 درصد برساند و در آینده‌ای نزدیک علاوه بر تولید، صادرکننده بنزین هم شویم.

شریعتمداری درباره وضعیت خصوصی‌سازی در کشور گفت: نهادهای عمومی در جریان خصوصی‌سازی وارد شده‌اند و تلاش دولت یازدهم این بود که این نقیصه را برطرف شود اما باید توجه داشت که برخی واگذاری‌های گذشته به نهادهای عمومی دولتی بوده که باید اصلاح شود.

شریعتمداری درباره نوسانات اخیر نرخ ارز  گفت:  گلایه‌های که بخش خصوص از نوسانت نرخ ارز مطرح می‌کند امری درستی است زیاد باعث شده که شرایط رقابت را برای به نکاه های اقتصادی و تجاری ایران مشکل کند./ تسنیم
(چهارشنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۵) ۰۹:۲۵

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها