دوشنبه / ۲۲ آذر ۱۳۹۵ / ۱۵:۴۶
سرویس : آزمایشگاه، گواهینامه ها و اسانس
کد خبر : ۶۹۰۲۴
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس آزمایشگاه، گواهینامه ها و اسانس

۱۵۰۰ تن پرتقال در مازندران به کنسانتره تبدیل شده است

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: تاکنون بیش از هزار و ۵۰۰ تن پرتقال خریداری و با تحویل به کارخانه ها به کنسانتره تبدیل شده است.

دلاور حیدپورعصر یکشنبه در گفتگو با خبرنگاران بابیان این‌که خرید پرتقال برای ذخیره‌سازی عید تا همین هفته آغاز خواهد شد، گفت: ذخیره‌سازی این مرکبات به افزایش قیمت در بازار کمک خواهد کرد و پس از جمع‌آوری پرتقال صنعتی، پرتقال‌های سالم خریداری می شوند.

وی با اشاره به این‌که برای حمایت و کمک به باغداران خسارت‌دیده در بحران سرمای اخیر، خرید پرتقال را در قالب پرتقال صنعتی آغاز کردیم و تاکنون بالغ‌بر ۱۵۰۰ تن تحویل کارخانه‌ها و تبدیل به کنسانتره شده است، تصریح کرد: به دلیل این‌که ظرفیت کارخانه‌ها محدود است و روزانه تنها ۵۰۰ تن را تحویل می‌گیرند شاهد صفوف طولانی باغداران هستیم، لذا ناگزیر هستیم فعلاً صدور حواله‌ها را متوقف کنیم تا باغداران در صف‌ها معطل نشوند.

حیدر پور، با تأکید بر این مجدداً حواله‌ها صادر خواهد شد و خرید ادامه خواهد یافت، افزود: کشاورزان و باغداران به‌هیچ‌وجه نگران ادامه خرید نباشند بلکه برای این‌که به خاطر خواب جلوی کارخانه‌ها و افزایش کرایه به مشکل نخورند، نیاز مبرم به همکاری باغداران و کشاورزان و اطلاع‌رسانی فرمانداری‌ها و بخشداری‌ها برای کم کردن مراجعات برای چند روز هستیم.

وی با اشاره به این‌که قطعاً خرید ادامه خواهد یافت و طی روزهای آینده اطلاعیه خرید برای ذخیره‌سازی شب عید I به میزان ۴۰ هزار تن را اعلام خواهیم نمود، ابراز کرد: باغداران در عرضه پرتقال عجله نکنند، چراکه هم‌زمان کافی در اختیارداریم و هم اکثر محصولات سالم هستند و در پی آن هستیم تا با افزایش کارخانه‌های تحویل‌گیرنده حواله‌ها، زمینه سهولت و سرعت جمع‌آوری پرتقال باغداران و تحویل آن به کارخانه‌ها را فراهم کنیم.

حیدر پور بابیان این‌که خرید پرتقال برای ذخیره‌سازی شب عید امروز تا فردا از جراید آگهی خواهد شد و تا همین هفته خرید را نیز با کمک باغداران و تشکل‌ها آغاز خواهد شد، گفت: ذخیره‌سازی این مرکبات به افزایش قیمت در بازار کمک خواهد کرد و پس از جمع‌آوری پرتقال صنعتی، پرتقال‌های سالم را باقیمت تضمینی بالاتری خریداری می‌کنیم تا بازار از این حالت خارج شود.

وی با اشاره به این‌که در خصوص کیوی آخرین هماهنگی‌ها صورت گرفته و از دیروز بالغ‌بر ۲۰ تن تحویل کارخانه صنایع غذایی نوشهر شده است و با کارخانه‌ای در مشهد مقدس برای ارسال روزانه ۳۰۰ تن از امروز هماهنگ شده است، بیان کرد: تحویل این مقدار به‌صورت علی‌الحساب صورت می‌گیرد و این رقم افزایش خواهد یافت و قیمت آن‌هم طی امروز و فردا مشخص می‌گردد، لذا باغداران به‌هیچ‌وجه نگران نباشند، چراکه کیوی‌های سرمازده را برای آبگیری و تبدیل به پوره جمع‌آوری و به کارخانه‌های مربوطه ارسال می‌کنیم.
(دوشنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۵) ۱۵:۴۶

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها