دوشنبه / ۲۲ آذر ۱۳۹۵ / ۱۲:۰۹
سرویس : سرویس عمومی
کد خبر : ۶۹۰۱۸
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس سرویس عمومی

اعمال سلیقه برای صدور مجوز کالاهای سلامت محور محدود شد

رئیس سازمان غذا و دارو گفت: اعمال سلیقه برای صدور مجوز واردات کالاهای سلامت محور با راه اندازی سامانه الکترونیکی محدود شد.

 رسول دیناروند روز دوشنبه در اولین همایش سلامت اداری و مقابله با فساد کالای سلامت افزود: سازمان غذا و دارو تلاش می کند تا سلیقه ها را به حداقل برساند تا جایی که هیچ فردی حتی یک مدیرکل یا وزیر نتواند در زمینه صدور مجوز واردات کالاهای سلامت محور اعمال سلیقه کند.
وی خاطرنشان کرد: برای این کار سامانه ای طراحی کردیم که بخش های مختلفی دارد؛ این سامانه به گونه ای است که سیاست ها توسط کارشناسان و مسئولان در آن، طراحی و بارگذاری می شود و تصمیم ها بطور اتوماتیک در این زمینه صورت می گیرد.
وی ادامه داد: بخش هایی از این اقدامات صورت گرفته است، بطور مثال قبلا یک هفته طول می کشید که یک واردکننده کالای سلامت، مجوز دریافت کند و در این میان ممکن بود، جعلی هم صورت گیرد چنانکه گاهی مجوزهای سازمان غذا و دارو را کپی و جعل می کردند اما اکنون سامانه گمرک با سازمان غذا و دارو مرتبط است و بعد از استعلام، بلافاصله مجوز واردات کالاهای سلامت صادر می شود.
رئیس سازمان غذا و دارو گفت: شروط واردات کالاهای سلامت مانند میزان سقف واردات و قیمت ارزی به صورت اینترنتی در همان سامانه درج شده است.
دیناروند افزود: همچنین سامانه سازمان غذا و دارو به سامانه وزارت صنعت و معدن نیز متصل شده است و الکترونیکی کردن امور رو به گسترش است.
این مقام مسئول سازمان غذا و دار واظهار کرد:اگر زنجیره تامین - که بخشی از آن خارج وزارت بهداشت است - تکمیل شود شرایط مقابله با فساد کالای سلامت نیز تسهیل می شود.
دیناروند خاطرنشان کرد: بخش هایی از زنجيره تامین نیز بصورت اتوماسیون درآمده است و در حال نهایی شدن است که درآنصورت مسئولان می توانند با اطمینان، آمار و روند صدور مجوزهای کالاهای سلامت را کنترل کنند.
رئیس سازمان غذا و دارو گفت: این شفاف سازی در کل به نفع مردم است. گزارش های این سازمان در جلسات بین المللی نشانگر آن است که در زمینه مقابله با فساد کالای سلامت داریم خوب کار می کنیم و از خیلی کشورها جلوتریم بطوریکه سازمان جهانی بهداشت از سازمان غذا و دارو، درخواست کرده است که کارشناسان ما به کشورهای دیگر نیز در این زمینه مشورت دهند.
دیناروند افزود: بحث مبارزه با فساد کالای سلامت یک بحث بزرگ داشتی نیست بلکه دائمی است و اقدامات ما در این زمینه عمدتا باید پیشگیرانه باشد نه آنکه محیطی داشته باشیم که فساد در آن رشد کند و سپس با آن مبارزه کنیم که سازمان غذا و دارو طی چهار سال اخیر اقدامات خوبی در این زمینه انجام داده است.
(دوشنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۵) ۱۲:۰۹

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها